Wat speelt er bij onze merken en wat speelt er bij ons?
Bij TCK hechten we veel waarde aan duurzaam ondernemen en streven we naar een groene toekomst! Zo'n 75% á 80% van ons stroomverbruik wekken wij zelf op via onze zonnepanelen. Voor de resterende energiebehoefte hebben we besloten om niet zomaar groene stroom in te kopen, maar volledig te gaan voor 100% duurzaamheid, opgewekt in Nederland.
Woensdagavond 2 april stond volledig in het teken van inspiratie en verbinding. In de showroom van LOWA, gevestigd in het Sports Business Center, vond de officiële aftrap plaats van het World Team van Mo Hersi. Dit team zal deelnemen aan de aankomende 4Daagse van Nijmegen.
Het World Team bestaat uit een recordaantal van 52 gemotiveerde wandelaars die de 4Daagse willen volbrengen als vertegenwoordigers van het land waar hun roots liggen en waar zij familiebanden hebben. Stuk voor stuk zijn het avonturiers die hun grenzen willen verleggen, met LOWA letterlijk aan hun zijde.
Goed nieuws voor onze Belgische klanten en relaties! TCK Sports Group is nu ook bereikbaar via een Belgisch telefoonnummer. Vanaf vandaag kunnen klanten bellen naar +32 3 657 06 70 om rechtstreeks in contact te komen met onze Customer Service.
Met deze stap willen we het nog makkelijker maken voor onze Belgische klanten om met ons in gesprek te gaan. Of het nu gaat om vragen over producten, orders, voorraden, retouren of reparaties, ons team staat klaar om te helpen!
Voor meer informatie over ons: neem een kijkje op onze website tck-sports.be!
In dit interview vertellen we het verhaal van Ramon Nellissen, die op zijn 21ste begon in het magazijn bij TCK en nu Director Operations is. Al ruim 25 jaar maakt hij deel uit van ons team. Hij kijkt terug op mooie momenten, uitdagingen en vooral veel teamwork. Ramon deelt zijn ervaringen, hoe hij kansen heeft gepakt en waarom het zo belangrijk is om mensen op de juiste plek te hebben. Lees verder en ontdek hoe TCK is gegroeid en welke rol Ramon daarin heeft gespeeld!
Zeg Ramon, als je terugkijkt op de afgelopen 25 jaar, wat is dan de eerste gedachte die in je opkomt?
‘Never a dull moment.’ Met TCK hebben we een enorme groei doorgemaakt: in merken, panden en het aantal collega’s. We zijn bovendien verhuisd naar een groter pand. Ook persoonlijk heb ik veel ontwikkeling doorgemaakt, met verschillende functies: van magazijnmedewerker naar medewerker verkoop binnendienst, vervolgens hoofd verkoop binnendienst, inkoper en manager operations. Nu ben ik Director Operations en stuur ik vier afdelingen aan. En het mooiste is: we zijn nog lang niet klaar!
Sociale verantwoordelijkheid en bescherming van het milieu zitten diep verweven in de bedrijfsfilosofie van deuter. Het is onderdeel van wie het bedrijf is en van de dagelijkse werkzaamheden. Bij deuter betekent 360° dat duurzaamheid door de gehele levenscyclus van de producten voorop staat. Van het ontwerp en de materiaalkeuze, naar de productiemethodes die de productiepartners gebruiken en de levenslange reparatieservice. deuter heeft een holistische benadering wat betreft productontwikkeling en is volledig verantwoordelijk voor de gehele aanvoerketen. Samenwerken met verschillende initiatieven en vakorganisaties geeft deuter de ondersteuning die nodig is om de beoogde doelen te bereiken.
'Soms ren ik meer dan 100 mijl achter elkaar. Voet voor voet, steeds opnieuw, onder alle omstandigheden. Als ik ren moet het voor mij zo natuurlijk mogelijk aanvoelen. Injinji sokken zijn ontworpen om op de natuurlijke beweging van de voeten aan te sluiten, waarbij een natuurlijke plaatsing van de tenen essentieel is om comfortabel lange afstanden te rennen. Blaren zijn mijn grootste vijand en de vochtregulering in mijn sokken is doorslaggevend. Het dragen van teensokken is voor mij een logische keuze. Mijn voeten zijn het belangrijkste gereedschap dat ik heb en ik kan me geen gedachten veroorloven die me van mijn performance afleiden en ervoor zorgen dat ik voortijdig moet stoppen. Door het dragen van Injinji vergeet ik dat ik sokken draag. En zo zou het moeten zijn', aldus ultrarunner Adam Campbell. Injinji maakte samen met Adam een prachtige video. Klik op de afbeelding hierboven en geniet...
'Een innovatief high-performance kledingstuk dat nieuwe standaarden zet op het gebied van temperatuurregulatie en draagcomfort', aldus de jury van de German Design Award. Het is niet elke dag dat X-Bionic een mijlpaal viert zoals het winnen van de German Design Award. Deze prestigieuze award wordt elk jaar aan slechts een handvol producten uitgereikt die een baanbrekende bijdrage hebben geleverd aan het Duitse en internationale design landschap. De Effektor 4.0 Bike Bib Shorts is zo'n product, dat de jury omver heeft geblazen door het functionele design en de innovatieve technologieën.
Op het eerste gezicht is Injinji een bedrijf in teensokken, gevestigd in Californië, dat volledig is toegewijd aan de gezondheid en de performance van voeten. Maar, dat is niet alles... Bij Injinji zijn ze vernieuwers, avonturiers en houden ze van actief bezig zijn, maar het meest belangrijke is dat ze gepassioneerd zijn om de reis door het leven zo comfortabel mogelijk te maken. Het gepatenteerde design met vijf tenen verhoogt de vrijheid en natuurlijke functie van je voeten in elke schoen. Hierdoor hoef je je niet druk te maken over je voeten en kun je optimaal genieten van je volgende avontuur. Waar je ook gaat, er is een Injinji teensok om je reis zo comfortabel mogelijk te maken!
Als een producent van ski’s is het beschermen van het wereldwijde ecosysteem belangrijker dan ooit voor Völkl. Wintersporten krijgen een onevenredige impact te verduren door de groeiende last op het milieu en de natuur en zijn afhankelijk van de bescherming van het ‘witte goud’. Völkl, de laatst overgebleven skiproducent in Duitsland, ziet het beschermen van het milieu als haar verantwoordelijkheid. Daarom is duurzaamheid en het efficiënt inzetten van hulpbronnen ook zo belangrijk voor het merk. Van de ruwe materialen en productie tot het gebruik van de producten en de afvoer van afval, de inspanningen van Völkl om duurzaam te zijn beslaan de hele productcyclus. Benieuwd naar hoe Völkl duurzaam te werk gaat? Lees dan snel verder!
De merino wol die Ortovox gebruikt komt van zeven boerderijen in Tasmanië. Hier is de lucht schoon, is het voedsel rijk aan voedingsstoffen en is het klimaat gematigd. In dit natuurlijke paradijs leggen Tasmaanse boeren zich volledig toe op het land en de schapen. De wol wordt vaak bestempeld als de beste merino wol ter wereld.
Lees meer...Met Swisswool biedt Ortovox een multifunctioneel en duurzaam alternatief voor isolerende kleding met dons en polyester. Swisswool komt uit het ruwe berglandschap in de Zwitserse Alpen, wat een bijna eindeloze en rijke, natuurlijke voedingsbron is voor duizenden bergschapen. Ortovox gebruikt drie verschillende gewichten van deze functionele wol: 60 g/m², 90 g/m² en 150 g/m². De wol van zwarte schapen wordt ook gebruikt in de Swisswool Black Line. Deze wol wordt in de kledingindustrie zelden gebruikt, witte wol is namelijk makkelijker te verven en schijnt niet door het buitenmateriaal als de wol als voering gebruikt wordt. Zwarte wol wordt vaak gezien als een restmateriaal, terwijl het dezelfde functionele eigenschappen als witte wol heeft. Hieronder hebben we de voordelen van Swisswool voor je op een rijtje gezet en lees je over een aantal Ortovox producten met Swisswool.
Al sinds 1988 heeft Ortovox het volste vertrouwen in wol en in 2011 werd hun kledingcollectie uitgebreid met functionele producten gemaakt van Swisswool. Met Swisswool biedt Ortovox een multifunctioneel en duurzaam alternatief voor isolerende kleding met dons en polyester. Swisswool komt uit het ruwe berglandschap in de Zwitserse Alpen, wat een bijna eindeloze en rijke, natuurlijke voedingsbron is voor duizenden bergschapen. Niet lang geleden verdienden kleine bedrijven in Zwitserland weinig geld aan schapenwol. Dankzij de eigenschappen kan de wol niet direct worden geweven. Maar, dankzij de uitstekende isolerende eigenschappen en het comfortabele microklimaat is dit type wol het perfecte natuurlijke, hoogwaardige isolatiemateriaal. Met dit in het achterhoofd is Swisswool ontstaan, dat door Ortovox is haar isolerende kleding gebruikt wordt. Lees verder voor het verhaal van de mensen en schapen uit de Zwitserse Alpen.
Sinds 1988 gebruikt Ortovox wol in haar kleding. En juist daarom staat het merk uit Taufkirchen bekend als 'pioneer van functionele wollen kleding' voor bergsporten. De belangrijkste competentie is de combinatie van dit natuurlijke materiaal met andere innovatieve garens en materialen in elke laag van het kledingsysteem. In 1995 introduceerde Ortovox het eerste functionele ondergoed gemaakt van merino wol, een ware revolutie op de markt. Vanaf dat moment heeft wol dat niet jeukt, dat zorgt voor maximaal comfort en vaak wassen onnodig maakt een belangrijke rol in de collectie kleding voor bergsport. Sinds die tijd gebruikt Ortovox dit natuurlijke materiaal in bijna elk kledingitem dat het merk produceert.
Lees meer...Wat is er nou beter dan een zelfgemaakte lunch tijdens je lunchpauze op kantoor? Lekkere soep of een gezonde salade, de mogelijkheden zijn eindeloos. SIGG heeft een uitgebreide collectie lunchboxen en food jars, zodat jij elke dag een lekkere lunch bij je hebt. Wedden dat je collega's jaloers op je zijn?