Wat speelt er bij onze merken en wat speelt bij ons?
Blijf op de hoogte met ons laatste nieuws! Op deze pagina delen wij updates, persberichten en inhoudelijke kennis over onze organisatie, merken en producten.
Vóór 16.00 uur besteld is dezelfde werkdag verstuurd
24/7 online bestellen met TCK Order Online
TCK Dropshipment service
In-House reparatie afdeling en snelle klantenservice
Een bewering die het bedrijf meer dan waarmaakt. Kwalitatief hoogwaardige materialen en gelaste naden zijn tot een waterkolom van 100.000 millimeter waterdicht. Maar, iets wat ook nog ontzettend belangrijk is om 100% waterdichtheid te kunnen garanderen: de sluiting. Alle ORTLIEB sluitingen worden uitvoerig in de praktijk getest. Wist je trouwens dat Hartmut Ortlieb de rolsluiting zelf heeft uitgevonden? Lees snel verder voor meer informatie over de kwaliteit en materialen van ORTLIEB producten.
‘De bergen zijn ons thuis. Wiens rol is het, zo niet de onze, om ze te beschermen? Onze nieuwe ProtACT Academy is toegewijd om te behouden waar we van houden’, aldus Ortovox over haar nieuwe project. De ProtACT Academy is een trainings- en inspiratieplatform op het gebied van duurzaamheid, met één belangrijk doel: het beschermen van de bergen. Hieronder vertellen we je meer over dit mooie project.
Superieure producten, zoals de Energizer van X-BIONIC, worden niet gewoon vervangen, ze worden constant verbeterd. De textiel engineers uit Zwitserland hebben, samen met professionele atleten, maanden in het onderzoekslaboratorium doorgebracht. De focus hierbij lag op de atleten, niet op de producten, en ze stelden zichzelf de vraag: ‘hoe kunnen we atleten beter ondersteunen bij hun inspanningen?’. Het antwoord: de Energizer 4.0.
Bij arena delen ze allemaal een passie voor sport en het leven in én rondom het water. Deze passie inspireert arena om meer samen te werken en om voortdurend de nadelige effecten op onze planeet te minimaliseren. arena kiest partners die hun waarden delen en, net als arena, investeren in zowel de planeet als de mens. arena bouwt aan een betere toekomst voor al hun medewerkers, partners, consumenten én natuurlijk het milieu.
Daarom heeft arena met de SS22 collectie een aantal nieuwigheden op het gebied van duurzaamheid toegepast.
Dat sport en lichaamsbeweging positieve effecten op de gezondheid hebben weten we al sinds de jaren ’50. Dit blijkt wel uit een overweldigende hoeveelheid wetenschappelijk bewijs dat goed gedocumenteerd is. In het digitale tijdperk waarin we nu leven is de toegang tot informatie een fluitje van een cent en het is dan ook geen geheim dat sport talloze voordelen heeft en een enorme impact heeft op ons dagelijks leven én onze gezondheid. In onderstaand bericht bekijken we de voordelen van wandelen op onze gezondheid eens nader.
Dat sport en lichaamsbeweging positieve effecten op de gezondheid hebben, weten we al sinds de jaren ’50. Dit blijkt wel uit een overweldigende hoeveelheid wetenschappelijk bewijs dat goed gedocumenteerd is. In het digitale tijdperk waarin we nu leven is de toegang tot informatie een fluitje van een cent en het is dan ook geen geheim dat sport talloze voordelen heeft en een enorme impact heeft op ons dagelijks leven én onze gezondheid. In onderstaand bericht bekijken we de voordelen van hardlopen op onze gezondheid eens nader.
Het Duitse merk GONSO staat bekend als dé fietsbroekenexpert, maar hoe zijn ze eigenlijk aan deze titel gekomen? We nemen je mee in de geschiedenis van GONSO. In 1926 vond Johannes Gonser een naaibedrijf in Onstmettingen in de Schwabische Alb, dat hij geleidelijk uitbreidde tot een textielfabriek. Toen zijn ambitieuze kleinzoon Hans Gonser het bedrijf overnam, veranderde hij al snel de bedrijfsnaam in GONSO: een combinatie van de familienaam en de locatie waar het bedrijf zich toen bevond. In de jaren ‘60 waagde Hans Gonser zich aan nieuwe bedrijfstakken en experimenteerde hij met sportkleding. Vanaf de jaren ’80 legde hij de focus op fietskleding en bracht een revolutie op deze markt teweeg. Hoe het verhaal van GONSO verder ging, lees je hieronder.
Onder het motto ‘Veranderen betekent Verantwoordelijkheid nemen’ lanceert deuter haar nieuwe duurzaamheidsstrategie, die duidelijk deuter’s standpunten laten zien. Met wat zij de ‘deuter Promise’ noemen, neemt de gerenommeerde rugzak- en slaapzakkenfabrikant haar verantwoordelijkheid voor haar acties en het effect daarvan op mens en milieu.
Robert Schieferle, CEO van deuter, vertelt ons in onderstaand interview meer over de deuter Promise:
- Robert, wat betekent het begrip ‘duurzaamheid’ voor jou?
“Ondernemen moet in harmonie zijn met de mens en de natuur. Dat is het basisprincipe van duurzaamheid dat ten grondslag ligt aan onze hele bedrijfsfilosofie. Het gaat om het behoud van natuurlijke en menselijke hulpbronnen én het toepassen van verantwoorde praktijken. Het betekent het beschermen van plaatsen waar we van houden voor toekomstige generaties.”
Voor winter 2021-2022 lanceert Ortovox de Diract Voice, de eerste lawinepieper die je naar de slachtoffers leidt met duidelijke en helder gesproken instructies. Een ware revolutie, die op de ISPO is uitgeroepen tot Product of the Year. Deze lawinepieper met spraaknavigatie is een enorme sprong voorwaarts die de zoektocht naar slachtoffers drastisch zou moeten versnellen. In een stressvolle situatie, zoals een lawine, kom je behoorlijk onder druk te staan en kun je niet helder nadenken. Ortovox heeft Sigrun Holzer, een psycholoog gespecialiseerd in neuropsychologie, gevraagd wat er met je gebeurt in een stressvolle situatie, zoals een lawine, en welke rol een makkelijk te gebruiken lawinepieper, zoals de Diract Voice, zou kunnen spelen. Haar antwoorden, en meer, lees je hieronder!
Voor iedereen die niet zomaar gaat skiën, maar van skiën houdt. Voor alle skiërs die van elke afdaling een onvergetelijke ervaring maken. En voor iedereen die hun liefde voor de sneeuw doorgeeft aan de volgende generatie. Nordica is er voor elke skiër die leeft voor een all mountain avontuur. Dit gaat uit naar de skischoenen en ski’s die ons meenemen op reizen die verder gaan dan we ooit dachten te kunnen gaan en die ons dichter bij elkaar brengen dan we ooit hadden gedacht te kunnen zijn. Samen hebben we een familie en gemeenschap gecreëerd. Zelfs in het door de wind geblazen gezicht van tegenspoed hebben we nooit opgegeven en toegegeven. We volgen ons eigen kompas, waar het ons ook brengt. Om dingen op onze manier te doen. Wij zijn Nordica. Vertrouwd sinds 1939.