Wat speelt er bij onze merken en wat speelt er bij ons?
Bij TCK hechten we veel waarde aan duurzaam ondernemen en streven we naar een groene toekomst! Zo'n 75% á 80% van ons stroomverbruik wekken wij zelf op via onze zonnepanelen. Voor de resterende energiebehoefte hebben we besloten om niet zomaar groene stroom in te kopen, maar volledig te gaan voor 100% duurzaamheid, opgewekt in Nederland.
Woensdagavond 2 april stond volledig in het teken van inspiratie en verbinding. In de showroom van LOWA, gevestigd in het Sports Business Center, vond de officiële aftrap plaats van het World Team van Mo Hersi. Dit team zal deelnemen aan de aankomende 4Daagse van Nijmegen.
Het World Team bestaat uit een recordaantal van 52 gemotiveerde wandelaars die de 4Daagse willen volbrengen als vertegenwoordigers van het land waar hun roots liggen en waar zij familiebanden hebben. Stuk voor stuk zijn het avonturiers die hun grenzen willen verleggen, met LOWA letterlijk aan hun zijde.
Goed nieuws voor onze Belgische klanten en relaties! TCK Sports Group is nu ook bereikbaar via een Belgisch telefoonnummer. Vanaf vandaag kunnen klanten bellen naar +32 3 657 06 70 om rechtstreeks in contact te komen met onze Customer Service.
Met deze stap willen we het nog makkelijker maken voor onze Belgische klanten om met ons in gesprek te gaan. Of het nu gaat om vragen over producten, orders, voorraden, retouren of reparaties, ons team staat klaar om te helpen!
Voor meer informatie over ons: neem een kijkje op onze website tck-sports.be!
In dit interview vertellen we het verhaal van Ramon Nellissen, die op zijn 21ste begon in het magazijn bij TCK en nu Director Operations is. Al ruim 25 jaar maakt hij deel uit van ons team. Hij kijkt terug op mooie momenten, uitdagingen en vooral veel teamwork. Ramon deelt zijn ervaringen, hoe hij kansen heeft gepakt en waarom het zo belangrijk is om mensen op de juiste plek te hebben. Lees verder en ontdek hoe TCK is gegroeid en welke rol Ramon daarin heeft gespeeld!
Zeg Ramon, als je terugkijkt op de afgelopen 25 jaar, wat is dan de eerste gedachte die in je opkomt?
‘Never a dull moment.’ Met TCK hebben we een enorme groei doorgemaakt: in merken, panden en het aantal collega’s. We zijn bovendien verhuisd naar een groter pand. Ook persoonlijk heb ik veel ontwikkeling doorgemaakt, met verschillende functies: van magazijnmedewerker naar medewerker verkoop binnendienst, vervolgens hoofd verkoop binnendienst, inkoper en manager operations. Nu ben ik Director Operations en stuur ik vier afdelingen aan. En het mooiste is: we zijn nog lang niet klaar!
Blizzard-Tecnica ziet een toekomst vol grenzeloze mogelijkheden voor skiërs. Door te luisteren naar, te leren van en te leven voor de gemeenschap zoeken ze voortdurend naar manieren om samen te werken met verschillende soorten skiërs. Blizzard-Tecnica is niet bang om trends te doorbreken, haar verbeelding te gebruiken en dingen te doen die nog nooit eerder zijn gedaan. Ze zijn oprecht geobsedeerd door skiën en dat drijft alles wat ze doen. Alles wat ze doen, doen ze ‘All. Out’. Lees snel verder voor alle ins en outs van deze nieuwe, pakkende slogan.
LOWA leeft van en met de natuur en de natuur is dé plek voor onvergetelijke outdoor avonturen. Als traditioneel bedrijf dat al meer dan 100 jaar voornamelijk in Europa schoenen produceert, is het voor LOWA een fundamentele zorg om bij te dragen aan het behoud van de natuur. Daarom heeft het merk haar maatschappelijke verantwoordelijkheid tot een centraal onderdeel van al haar activiteiten gemaakt. LOWA is ambitieus en volhardend in de verschillende taken op het gebied van duurzaamheid. In het eerste duurzaamheidsrapport heeft LOWA haar plannen, inspanningen en doelstellingen uitgebreid beschreven. Hieronder vertellen we je er alles over.
Natuurlijk tot in de laatste vezel: lavalan® sport bestaat voor 85% uit scheerwol, afkomstig uit Europa. Het materiaal is een zeer functionele wolvulling die volledig is gemaakt van hernieuwbare grondstoffen, Europese scheerwol en een op maïs gebasserde synthetische vezel genaamd polyactide (PLA). De duurzame maïsvezels versterken de robuuste en ademende eigenschappen van de wol en maken het tot een functionele alleskunner. En dat voel je bij elke outdoorervaring. Diverse producten van Maier Sports zijn voorzien van lavalan® sport. Lees snel verder voor meer informatie over dit duurzame en unieke materiaal.
Of je nu gaat wandelen, een trekkingtocht gaat maken of op de piste staat, je broek bepaalt hoe vrij je je buiten in de natuur beweegt. Het doel van Maier Sports is dat jij je persoonlijke favoriete outdoorbroek vindt, met de juiste features, in je favoriete stijl en in een maat die je 100 procent past. De outdoorbroeken van het merk bewegen met je mee, zijn ademend, sneldrogend en extreem waterafstotend en zijn onder andere voorzien van verschillende handige ritsvakken. Daarnaast zijn de broeken PFC vrij en krijg je vijf jaar garantie op elke broek. Maar, dat is nog niet alles! Maier Sports biedt haar broeken aan in maar liefst 61 maten en drie pasvormen. Hieronder vertellen we je er alles over!
LOWA staat voor de hoogste kwaliteit, een perfecte pasvorm en innovatie op alle gebieden. Daarom is het voor het merk ook zo belangrijk om materialen te blijven gebruiken die verantwoord handelen en de hoogste prestaties combineren. LOWA heeft de ambitie om vanaf 2025 volledig PFC vrij te zijn en zet nu al de eerste stappen richting dit doel. Hoe? Met een nieuw, PFC vrij ePE membraan. Hieronder vertellen we je er alles over.
Vandaag handelen, morgen beschermen: dankzij de LOOP kan Maier Sports in de toekomst kleding recyclen, zodat ze er weer hoogwaardige stoffen uit kunnen halen. Deze stoffen krijgen op hun beurt een nieuw leven in toekomstige Maier Sports kleding. Hieronder vertellen we je alles over dit unieke recyclingproces.
PFAS, deze afkorting kent inmiddels bijna iedereen. Het verwijst naar nuttige, maar helaas ook schadelijke stoffen voor zowel de gezondheid als het milieu: per- en polyfluoralkylstoffen. Ze worden onder andere gebruikt om outdoorkleding en -uitrusting, zoals rugzakken, te voorzien van een onzichtbare water- en vuilafstotende laag. Het wijdverspreide label ‘PFAS vrij’ betekent dus dat er geen gebruik wordt gemaakt van deze stoffen. De rugzakken van deuter zijn al sinds 2019 vrij van PFAS. Onlangs heeft deuter de term ‘PFC vrij’ veranderd in ‘PFAS vrij’. De twee termen kunnen over het algemeen als synoniem worden beschouwd voor de grote groep industriële chemische impregneerstoffen. Wat PFAS precies zijn en waarom deuter zich zo sterk inzet om deze chemicaliën niet te gebruiken, lees je hieronder.
‘We nemen afscheid van PET recycling’, een boodschap die ORTOVOX onlangs online heeft gezet. Over dit statement zegt het Duitse merk het volgende: ‘Begrijp ons niet verkeerd, PET recycling is op zichzelf niet slecht, integendeel. Voor veel bedrijven is PET recycling de enige duurzaamheidsstrategie voor het maken van synthetische stoffen. Deels begrijpelijk, aangezien dit grondig is onderzocht en meestal positieve associaties heeft voor consumenten’. PET recycling brengt echter ook problemen met zich mee. Welke? Hieronder vertellen we je er meer over.
Rollerblade nodigt skateliefhebbers uit om deel uit te maken van hun levendige community via social media. Volg Rollerblade Benelux op het nieuwe officiële Instagram account (@rollerbladenederland) om op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen en inspirerende verhalen uit de skategemeenschap.
Op het Instagram account deelt Rollerblade boeiende content, waaronder foto's en video's van enthousiaste skaters, tips en tricks om je vaardigheden te verbeteren, en aankondigingen van nieuwe producten. Mis geen enkel moment en volg Rollerblade Benelux op social media. Heb je zelf leuke skate content? Join the skate revolution en tag @rollerbladenederland op Instagram.
In lijn met het principe ‘emissies vermijden in plaats van compenseren’ en de bijbehorende acties, geeft ORTLIEB nu voor al haar bijna 400 producten de carbon footprint weer. Deze informatie laat de emissie zien die wordt gegenereerd vanaf de bron van de grondstof tot aan de productie van het daadwerkelijke product. Op de website van ORTLIEB kun je nu precies zien hoeveel kilometer je met de fiets in plaats van met de auto moet afleggen om de carbon footprint van een product te compenseren. Alle waarden zijn zelfs geïntegreerd in het ERP systeem van ORTLIEB, zodat de carbon footprint telkens real-time berekend kan worden. Hieronder vertellen we je alles over dit mooie, nieuwe initiatief!