Wat speelt er bij onze merken en wat speelt er bij ons? TCK publiceert regelmatig persberichten over belangrijke ontwikkelingen, nieuwe samenwerkingen en interessante productinformatie.
Dit najaar organiseert het Sidas Benelux team opnieuw een reeks opleidingsdagen rond de verkoop van skischoenen en bootfitting in de showrooms van TCK Sports Group in Leusden (NL) en Willebroek (B). Deze opleidingen zijn bedoeld voor zowel beginnende wintersportverkopers als ervaren specialisten die hun kennis en vaardigheden willen verdiepen.
Tijdens de opleidingen ligt de nadruk op het correct analyseren van de voet en het vertalen van die analyse naar het juiste skischoenmodel, ondersteund door gepersonaliseerde oplossingen. “Elke voet is uniek,” aldus het Sidas team. “Daarom is het essentieel dat verkopers niet alleen technisch onderlegd zijn, maar ook weten hoe ze klanten professioneel adviseren en begeleiden naar de juiste keuze.”
Van een enkele voetafdruk in het zand op een strand in Hawaï tot een wereldwijde koploper in voetverzorging: het verhaal van Sidas World is er één van passie, innovatie en mensen.
Sinds 1975 staat Sidas zij aan zij met atleten, avonturiers en medische professionals over de hele wereld. Vandaag de dag loopt het merk voorop met oplossingen voor trailrunning, skiën, multisport en medische toepassingen, altijd met focus op prestaties, comfort en welzijn.
Bekijk de prachtige video van dit topmerk in de bijlage.
Wij zijn trots om dit topmerk te mogen vertegenwoordigen binnen de Benelux! Heb je vragen over (de producten van) Sidas? Neemt dan contact op met ons sales team!
Goed nieuws voor onze Belgische klanten en relaties! TCK Sports Group is nu ook bereikbaar via een Belgisch telefoonnummer. Vanaf vandaag kunnen klanten bellen naar +32 3 657 06 70 om rechtstreeks in contact te komen met onze Customer Service.
Met deze stap willen we het nog makkelijker maken voor onze Belgische klanten om met ons in gesprek te gaan. Of het nu gaat om vragen over producten, orders, voorraden, retouren of reparaties, ons team staat klaar om te helpen!
Voor meer informatie over ons: neem een kijkje op onze website tck-sports.be!
In dit interview vertellen we het verhaal van Ramon Nellissen, die op zijn 21ste begon in het magazijn bij TCK en nu Director Operations is. Al ruim 25 jaar maakt hij deel uit van ons team. Hij kijkt terug op mooie momenten, uitdagingen en vooral veel teamwork. Ramon deelt zijn ervaringen, hoe hij kansen heeft gepakt en waarom het zo belangrijk is om mensen op de juiste plek te hebben. Lees verder en ontdek hoe TCK is gegroeid en welke rol Ramon daarin heeft gespeeld!
Zeg Ramon, als je terugkijkt op de afgelopen 25 jaar, wat is dan de eerste gedachte die in je opkomt?
‘Never a dull moment.’ Met TCK hebben we een enorme groei doorgemaakt: in merken, panden en het aantal collega’s. We zijn bovendien verhuisd naar een groter pand. Ook persoonlijk heb ik veel ontwikkeling doorgemaakt, met verschillende functies: van magazijnmedewerker naar medewerker verkoop binnendienst, vervolgens hoofd verkoop binnendienst, inkoper en manager operations. Nu ben ik Director Operations en stuur ik vier afdelingen aan. En het mooiste is: we zijn nog lang niet klaar!
Op het eerste gezicht is Injinji een bedrijf in teensokken, gevestigd in Californië, dat volledig is toegewijd aan de gezondheid en de performance van voeten. Maar, dat is niet alles... Bij Injinji zijn ze vernieuwers, avonturiers en houden ze van actief bezig zijn, maar het meest belangrijke is dat ze gepassioneerd zijn om de reis door het leven zo comfortabel mogelijk te maken. Het gepatenteerde design met vijf tenen verhoogt de vrijheid en natuurlijke functie van je voeten in elke schoen. Hierdoor hoef je je niet druk te maken over je voeten en kun je optimaal genieten van je volgende avontuur. Waar je ook gaat, er is een Injinji teensok om je reis zo comfortabel mogelijk te maken!
Als een producent van ski’s is het beschermen van het wereldwijde ecosysteem belangrijker dan ooit voor Völkl. Wintersporten krijgen een onevenredige impact te verduren door de groeiende last op het milieu en de natuur en zijn afhankelijk van de bescherming van het ‘witte goud’. Völkl, de laatst overgebleven skiproducent in Duitsland, ziet het beschermen van het milieu als haar verantwoordelijkheid. Daarom is duurzaamheid en het efficiënt inzetten van hulpbronnen ook zo belangrijk voor het merk. Van de ruwe materialen en productie tot het gebruik van de producten en de afvoer van afval, de inspanningen van Völkl om duurzaam te zijn beslaan de hele productcyclus. Benieuwd naar hoe Völkl duurzaam te werk gaat? Lees dan snel verder!
Al sinds 1988 heeft Ortovox het volste vertrouwen in wol en in 2011 werd hun kledingcollectie uitgebreid met functionele producten gemaakt van Swisswool. Met Swisswool biedt Ortovox een multifunctioneel en duurzaam alternatief voor isolerende kleding met dons en polyester. Swisswool komt uit het ruwe berglandschap in de Zwitserse Alpen, wat een bijna eindeloze en rijke, natuurlijke voedingsbron is voor duizenden bergschapen. Niet lang geleden verdienden kleine bedrijven in Zwitserland weinig geld aan schapenwol. Dankzij de eigenschappen kan de wol niet direct worden geweven. Maar, dankzij de uitstekende isolerende eigenschappen en het comfortabele microklimaat is dit type wol het perfecte natuurlijke, hoogwaardige isolatiemateriaal. Met dit in het achterhoofd is Swisswool ontstaan, dat door Ortovox is haar isolerende kleding gebruikt wordt. Lees verder voor het verhaal van de mensen en schapen uit de Zwitserse Alpen.
De merino wol die Ortovox gebruikt komt van zeven boerderijen in Tasmanië. Hier is de lucht schoon, is het voedsel rijk aan voedingsstoffen en is het klimaat gematigd. In dit natuurlijke paradijs leggen Tasmaanse boeren zich volledig toe op het land en de schapen. De wol wordt vaak bestempeld als de beste merino wol ter wereld.
Lees meer...Met Swisswool biedt Ortovox een multifunctioneel en duurzaam alternatief voor isolerende kleding met dons en polyester. Swisswool komt uit het ruwe berglandschap in de Zwitserse Alpen, wat een bijna eindeloze en rijke, natuurlijke voedingsbron is voor duizenden bergschapen. Ortovox gebruikt drie verschillende gewichten van deze functionele wol: 60 g/m², 90 g/m² en 150 g/m². De wol van zwarte schapen wordt ook gebruikt in de Swisswool Black Line. Deze wol wordt in de kledingindustrie zelden gebruikt, witte wol is namelijk makkelijker te verven en schijnt niet door het buitenmateriaal als de wol als voering gebruikt wordt. Zwarte wol wordt vaak gezien als een restmateriaal, terwijl het dezelfde functionele eigenschappen als witte wol heeft. Hieronder hebben we de voordelen van Swisswool voor je op een rijtje gezet en lees je over een aantal Ortovox producten met Swisswool.
Elke zwemmer doet het: het schoonmaken van de lenzen van je goggle met je vinger. Op den duur verwijder je hiermee echter de anti-fog coating, waardoor deze z'n effect verliest. Met de Swipe Anti Fog technologie van arena is dit verleden tijd! In tegendeel: het met je vinger over de lenzen wrijven reactiveert en herstelt juist deze innovatieve coating. Wij zeggen dus...swipen maar!
Lees meer...Sinds 1988 gebruikt Ortovox wol in haar kleding. En juist daarom staat het merk uit Taufkirchen bekend als 'pioneer van functionele wollen kleding' voor bergsporten. De belangrijkste competentie is de combinatie van dit natuurlijke materiaal met andere innovatieve garens en materialen in elke laag van het kledingsysteem. In 1995 introduceerde Ortovox het eerste functionele ondergoed gemaakt van merino wol, een ware revolutie op de markt. Vanaf dat moment heeft wol dat niet jeukt, dat zorgt voor maximaal comfort en vaak wassen onnodig maakt een belangrijke rol in de collectie kleding voor bergsport. Sinds die tijd gebruikt Ortovox dit natuurlijke materiaal in bijna elk kledingitem dat het merk produceert.
Lees meer...Wat is er nou beter dan een zelfgemaakte lunch tijdens je lunchpauze op kantoor? Lekkere soep of een gezonde salade, de mogelijkheden zijn eindeloos. SIGG heeft een uitgebreide collectie lunchboxen en food jars, zodat jij elke dag een lekkere lunch bij je hebt. Wedden dat je collega's jaloers op je zijn?
Het is al een tijdje duidelijk dat het klimaat op de wereld aan het veranderen is en dat deze veranderingen steeds sneller gaan. Daarom is het voor deuter ontzettend belangrijk om duurzamer en op een meer milieuvriendelijke manier te leven. Wellicht ben je al bekend met de UP collectie? Deze collectie bestaat uit rugzakken die volledig van PET flessen zijn gemaakt. Maar, ook jij kunt dingen doen om het milieu te beschermen, zodat wij en volgende generaties er nog lang van kunnen genieten. We hebben een aantal suggesties voor je op een rijtje gezet.
Wist je dat alle deuter AViANT producten zijn uitgerust met NFC-technologie? NFC staat voor ‘Near Field Communication’ en is een manier om draadloos kleine hoeveelheden informatie uit te wisselen binnen een straal van 10 centimeter. Waarschijnlijk heb je al eens te maken gehad met NFC: contactloos betalen met je pinpas gaat via NFC en ook Bluetooth werkt via deze technologie. NFC in de AViANT producten van deuter biedt veel voordelen. Verlies je je bagage tijdens het reizen? Dan kun je deze eenvoudig terugvinden via NFC. deuter heeft een duidelijke video gemaakt over de voordelen van NFC. Klik op de afbeelding boven dit bericht voor de video. Wil je meer gedetailleerde informatie over NFC? Lees dan snel verder!