NL FR EN

Nieuws

Wat speelt er bij onze merken en wat speelt er bij ons? TCK publiceert regelmatig persberichten over belangrijke ontwikkelingen, nieuwe samenwerkingen en interessante productinformatie.

Op deze pagina vind je de meest recente nieuwsberichten.

Trots op onze jubilarissen!

2025 is een bijzonder jaar: maar liefst 18 collega’s vieren hun 10-, 15-, 20- of zelfs 25-jarig jubileum bij TCK. Een indrukwekkend aantal waar we enorm dankbaar en trots op zijn!

En dat laten we natuurlijk niet zomaar voorbijgaan! Om dit te vieren zijn de jubilarissen samen met hun partners uitgenodigd voor een speciaal diner: een avond vol gezelligheid en culinaire verwennerij. Omdat het er zóveel zijn, nemen Dirk Schaffrath en zijn vrouw Sylvia het voortouw en gaan ze in meerdere groepen op pad!

De jubilarissendiners van 2025 zijn inmiddels een feit: van fine dining bij Zarzo in Eindhoven en De Leuf in Ubachsberg, tot sfeervolle avonden bij De Vrienden in Heerlen en Noble Gastro in Den Bosch.

Een mooi moment om stil te staan bij loyaliteit, samenwerking en de kracht van ons TCK-team. Op naar de volgende mijlpalen!

25 jaar meevliegen: Angela over haar tijd bij TCK

Vanaf haar start als sollicitant voor de functie van marketingmedewerker tot haar huidige rol als Coördinator Corporate Communication, PR en Events: Angela is al 25 jaar een vertrouwd gezicht binnen TCK Sports Group. In die periode zag ze het bedrijf uitgroeien tot één van de grootste sportdistributeurs in de Benelux. In dit interview blikt ze terug op hoe het voor haar allemaal begon en welke waarden haar gedurende die jaren hebben gemotiveerd. Ze vertelt over de momenten die voor haar onvergetelijk zijn en welk moment voor haar symbool staat voor deze bijzondere mijlpaal.

Sidas Benelux organiseert opnieuw opleidingsdagen

Dit najaar organiseert het Sidas Benelux team opnieuw een reeks opleidingsdagen rond de verkoop van skischoenen en bootfitting in de showrooms van TCK Sports Group in Leusden (NL) en Willebroek (B). Deze opleidingen zijn bedoeld voor zowel beginnende wintersportverkopers als ervaren specialisten die hun kennis en vaardigheden willen verdiepen.

Tijdens de opleidingen ligt de nadruk op het correct analyseren van de voet en het vertalen van die analyse naar het juiste skischoenmodel, ondersteund door gepersonaliseerde oplossingen. “Elke voet is uniek,” aldus het Sidas team. “Daarom is het essentieel dat verkopers niet alleen technisch onderlegd zijn, maar ook weten hoe ze klanten professioneel adviseren en begeleiden naar de juiste keuze.”

50 jaar Sidas: één missie, miljoenen stappen samen

Van een enkele voetafdruk in het zand op een strand in Hawaï tot een wereldwijde koploper in voetverzorging: het verhaal van Sidas World is er één van passie, innovatie en mensen.

Sinds 1975 staat Sidas zij aan zij met atleten, avonturiers en medische professionals over de hele wereld. Vandaag de dag loopt het merk voorop met oplossingen voor trailrunning, skiën, multisport en medische toepassingen, altijd met focus op prestaties, comfort en welzijn.

Bekijk de prachtige video van dit topmerk in de bijlage.

Wij zijn trots om dit topmerk te mogen vertegenwoordigen binnen de Benelux! Heb je vragen over (de producten van) Sidas? Neemt dan contact op met ons sales team!

Met de fiets op avontuur

Bikepacking is een groot avontuur, een uitdaging, een droom die werkelijkheid wordt: met je fiets, een paar tassen en minimale bagage op pad om onbekende wegen te ontdekken. Het is niet belangrijk of je één nacht, drie dagen of een maand op pad gaat, of je door de bergen gaat, naar een meer of zee of door mooie bossen, of je de omgeving in de buurt ontdekt of naar de andere kant van de wereld gaat. Bikepacking betekent vooral één ding: vrijheid op de fiets en avontuur in de open lucht. Ortlieb heeft alles wat je nodig hebt om jouw bikepacking avontuur onvergetelijk te maken!

Lees meer...

Je leven lang genieten van je ORTLIEB product?

ORTLIEB producten hebben de reputatie onverwoestbaar te zijn. Mocht er onverhoopt toch iets mis zijn met jouw product, dan is de ORTLIEB winkelier te allen tijde het eerste aanspreekpunt voor alle klachten en servicegevallen. De winkelier kan met zijn vakkennis het beste beoordelen wat de oorzaak van de klacht is en wat de eventuele vervolgstappen zijn. Wij beloven dat onze producten 100% waterproof zijn en geven maar liefst vijf jaar garantie op materialen en fabricage. Daarnaast garanderen we dat reserveonderdelen ten minste 10 jaar na de release van een product beschikbaar blijven. Om je een zo goed en passend mogelijke oplossing te bieden, vanuit de winkelier en vanuit ORTLIEB, werken wij volgens een bepaalde procedure. Hieronder vind je meer informatie over onze werkwijze.

Lees meer...

Ik ga wandelen en neem mee...

Lekker naar buiten en genieten van de mooie natuur om je heen. Ondanks alle maatregelen kunnen we dit blijven doen, natuurlijk volgens de geldende richtlijnen. Wandelen is goed voor lichaam en geest, je bent lekker buiten én je hebt niet veel nodig. Wandelschoenen aan en gaan! Hoewel... een wandeling is natuurlijk niet compleet zonder onderweg lekker iets te eten en te drinken. Even een pauze nemen, uitrusten, wat kletsen of juist genieten van de stilte. SIGG heeft alles wat je hiervoor nodig hebt! De Hot & Cold flessen houden je drinken urenlang aangenaam warm of koud, met een Food Jar neem je zonder problemen je zelfgemaakte soep mee en een lunchbox biedt plaats aan je boterhammen, wraps of gezonde salade. Aan jou de taak om je eten klaar te maken en...te genieten! Meer informatie over de Hot & Cold drinkflessen, lunchboxen en Food Jars van SIGG? Lees dan snel verder!

Lees meer...

Het kijken waard: Becoming a Guide

Twee mensen, één doel: een gecertificeerde berggids worden. De deuter documentaire ‘Becoming a Guide’ volgt Bianca en Finn, twee beginnende berggidsen die de reis zijn aangegaan om mensen een relatief veilige ervaring in de natuur te geven. Steile rotswanden, dichte mist, met sneeuw bedekte landschappen en bergen zover het oog reikt. Aan het woord komen ook legendarische berggidsen uit Europa, over de uitdagingen die bij elke taak horen en hoe de taakomschrijving van berggidsen afgelopen jaren is veranderd.

De aspirant-berggidsen zie je ook terug in enkele webisodes op het deuter YouTube kanaal. Leuk om te weten: elke webisode heeft een ander thema. De eerste aflevering, gelanceerd op Internationale Vrouwendag, ging over het belang en de positie van vrouwen in deze door mannen gedomineerde sport.

Ben je benieuwd naar de reis die Bianca en Finn afleggen? Lees dan snel verder!

Lees meer...

360° Corporate Responsibility bij deuter

Sociale verantwoordelijkheid en bescherming van het milieu zitten diep verweven in de bedrijfsfilosofie van deuter. Het is onderdeel van wie het bedrijf is en van de dagelijkse werkzaamheden. Bij deuter betekent 360° dat duurzaamheid door de gehele levenscyclus van de producten voorop staat. Van het ontwerp en de materiaalkeuze, naar de productiemethodes die de productiepartners gebruiken en de levenslange reparatieservice. deuter heeft een holistische benadering wat betreft productontwikkeling en is volledig verantwoordelijk voor de gehele aanvoerketen. Samenwerken met verschillende initiatieven en vakorganisaties geeft deuter de ondersteuning die nodig is om de beoogde doelen te bereiken.

Lees meer...

'Door Injinji vergeet ik dat ik sokken draag'

'Soms ren ik meer dan 100 mijl achter elkaar. Voet voor voet, steeds opnieuw, onder alle omstandigheden. Als ik ren moet het voor mij zo natuurlijk mogelijk aanvoelen. Injinji sokken zijn ontworpen om op de natuurlijke beweging van de voeten aan te sluiten, waarbij een natuurlijke plaatsing van de tenen essentieel is om comfortabel lange afstanden te rennen. Blaren zijn mijn grootste vijand en de vochtregulering in mijn sokken is doorslaggevend. Het dragen van teensokken is voor mij een logische keuze. Mijn voeten zijn het belangrijkste gereedschap dat ik heb en ik kan me geen gedachten veroorloven die me van mijn performance afleiden en ervoor zorgen dat ik voortijdig moet stoppen. Door het dragen van Injinji vergeet ik dat ik sokken draag. En zo zou het moeten zijn', aldus ultrarunner Adam Campbell. Injinji maakte samen met Adam een prachtige video. Klik op de afbeelding hierboven en geniet...

Lees meer...

Toegewijd aan de gezondheid en performance van voeten

Op het eerste gezicht is Injinji een bedrijf in teensokken, gevestigd in Californië, dat volledig is toegewijd aan de gezondheid en de performance van voeten. Maar, dat is niet alles... Bij Injinji zijn ze vernieuwers, avonturiers en houden ze van actief bezig zijn, maar het meest belangrijke is dat ze gepassioneerd zijn om de reis door het leven zo comfortabel mogelijk te maken. Het gepatenteerde design met vijf tenen verhoogt de vrijheid en natuurlijke functie van je voeten in elke schoen. Hierdoor hoef je je niet druk te maken over je voeten en kun je optimaal genieten van je volgende avontuur. Waar je ook gaat, er is een Injinji teensok om je reis zo comfortabel mogelijk te maken!

Lees meer...

Yes, we care!

Als een producent van ski’s is het beschermen van het wereldwijde ecosysteem belangrijker dan ooit voor Völkl. Wintersporten krijgen een onevenredige impact te verduren door de groeiende last op het milieu en de natuur en zijn afhankelijk van de bescherming van het ‘witte goud’. Völkl, de laatst overgebleven skiproducent in Duitsland, ziet het beschermen van het milieu als haar verantwoordelijkheid. Daarom is duurzaamheid en het efficiënt inzetten van hulpbronnen ook zo belangrijk voor het merk. Van de ruwe materialen en productie tot het gebruik van de producten en de afvoer van afval, de inspanningen van Völkl om duurzaam te zijn beslaan de hele productcyclus. Benieuwd naar hoe Völkl duurzaam te werk gaat? Lees dan snel verder!

Lees meer...

Het unieke verhaal van de mensen en schapen uit Zwitserland

Al sinds 1988 heeft Ortovox het volste vertrouwen in wol en in 2011 werd hun kledingcollectie uitgebreid met functionele producten gemaakt van Swisswool. Met Swisswool biedt Ortovox een multifunctioneel en duurzaam alternatief voor isolerende kleding met dons en polyester. Swisswool komt uit het ruwe berglandschap in de Zwitserse Alpen, wat een bijna eindeloze en rijke, natuurlijke voedingsbron is voor duizenden bergschapen. Niet lang geleden verdienden kleine bedrijven in Zwitserland weinig geld aan schapenwol. Dankzij de eigenschappen kan de wol niet direct worden geweven. Maar, dankzij de uitstekende isolerende eigenschappen en het comfortabele microklimaat is dit type wol het perfecte natuurlijke, hoogwaardige isolatiemateriaal. Met dit in het achterhoofd is Swisswool ontstaan, dat door Ortovox is haar isolerende kleding gebruikt wordt. Lees verder voor het verhaal van de mensen en schapen uit de Zwitserse Alpen.

Lees meer...

Ortovox kiest voor Swisswool

Met Swisswool biedt Ortovox een multifunctioneel en duurzaam alternatief voor isolerende kleding met dons en polyester. Swisswool komt uit het ruwe berglandschap in de Zwitserse Alpen, wat een bijna eindeloze en rijke, natuurlijke voedingsbron is voor duizenden bergschapen. Ortovox gebruikt drie verschillende gewichten van deze functionele wol: 60 g/m², 90 g/m² en 150 g/m². De wol van zwarte schapen wordt ook gebruikt in de Swisswool Black Line. Deze wol wordt in de kledingindustrie zelden gebruikt, witte wol is namelijk makkelijker te verven en schijnt niet door het buitenmateriaal als de wol als voering gebruikt wordt. Zwarte wol wordt vaak gezien als een restmateriaal, terwijl het dezelfde functionele eigenschappen als witte wol heeft. Hieronder hebben we de voordelen van Swisswool voor je op een rijtje gezet en lees je over een aantal Ortovox producten met Swisswool.

Lees meer...