Wat speelt er bij onze merken en wat speelt er bij ons?
Bonne nouvelle pour nos clients et partenaires belges ! TCK Sports Group est désormais joignable via un numéro de téléphone belge. À partir d'aujourd'hui, les clients peuvent appeler le +32 3 657 06 70 pour entrer directement en contact avec notre service clientèle.
Avec cette démarche, nous souhaitons faciliter encore davantage la prise de contact pour nos clients belges. Que ce soit pour des questions sur les produits, les commandes, les stocks, les retours ou les réparations, notre équipe est à votre service !
Pour plus d'informations visitez notre site web tck-sports.be
Goed nieuws voor onze Belgische klanten en relaties! TCK Sports Group is nu ook bereikbaar via een Belgisch telefoonnummer. Vanaf vandaag kunnen klanten bellen naar +32 3 657 06 70 om rechtstreeks in contact te komen met onze Customer Service.
Met deze stap willen we het nog makkelijker maken voor onze Belgische klanten om met ons in gesprek te gaan. Of het nu gaat om vragen over producten, orders, voorraden, retouren of reparaties, ons team staat klaar om te helpen!
Voor meer informatie over ons: neem een kijkje op onze website tck-sports.be!
In dit interview vertellen we het verhaal van Ramon Nellissen, die op zijn 21ste begon in het magazijn bij TCK en nu Director Operations is. Al ruim 25 jaar maakt hij deel uit van ons team. Hij kijkt terug op mooie momenten, uitdagingen en vooral veel teamwork. Ramon deelt zijn ervaringen, hoe hij kansen heeft gepakt en waarom het zo belangrijk is om mensen op de juiste plek te hebben. Lees verder en ontdek hoe TCK is gegroeid en welke rol Ramon daarin heeft gespeeld!
Zeg Ramon, als je terugkijkt op de afgelopen 25 jaar, wat is dan de eerste gedachte die in je opkomt?
‘Never a dull moment.’ Met TCK hebben we een enorme groei doorgemaakt: in merken, panden en het aantal collega’s. We zijn bovendien verhuisd naar een groter pand. Ook persoonlijk heb ik veel ontwikkeling doorgemaakt, met verschillende functies: van magazijnmedewerker naar medewerker verkoop binnendienst, vervolgens hoofd verkoop binnendienst, inkoper en manager operations. Nu ben ik Director Operations en stuur ik vier afdelingen aan. En het mooiste is: we zijn nog lang niet klaar!
TCK Sports Group is een toonaangevende onafhankelijke importeur en distributeur van sport- en outdoorartikelen in de Benelux. Dankzij onze voortdurende innovatie kiezen steeds meer A-merken voor TCK Sports Group als hun exclusieve distributiepartner. Ter ondersteuning van onze groei en de veranderende wet- en regelgeving hebben we een nieuwe rol gecreëerd: Business Controller / Compliance Officer (28 - 40 uur per week).
In deze gecombineerde functie werk je op het snijvlak van financial en business controlling. Je houdt je niet alleen bezig met financiële rapportages, maar je ondersteunt ook het management door middel van analyses en het interpreteren van financiële gegevens binnen een bredere bedrijfscontext. Als Compliance Officer speel je een leidende rol binnen het CSRD-projectteam en zorg je voor de ontwikkeling en uitvoering van het compliance beleid. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het opstellen van relevante rapportages op het gebied van CSRD.
Je speelt een cruciale rol in het verbeteren van bedrijfsprocessen en draagt actief bij aan de verdere professionalisering van onze organisatie.
Fabio Keck en Max Draeger zijn de drijvende krachten achter de indrukwekkende fotoshoots van ORTOVOX. Fabio neemt de rol van producer op zich, terwijl Max achter de camera staat als fotograaf. Voor het perfecte shot is geen berg te hoog en geen helling te steil. Maar, Fabio en Max zijn niet alleen actief achter de camera. Ze zijn zelf ook atleten en gepassioneerde skiërs. Dit seizoen grepen ze eindelijk de kans om vóór de camera te stappen en hun eigen verhaal te vertellen.
LOWA heeft succesvol de eerste Brand Performance Check van de Fair Wear Foundation doorstaan. Met een score van 61 uit 100 punten behaalde LOWA de op één na hoogste categorie: "Good". Als eerste gespecialiseerde schoenfabrikant met voornamelijk Europese productie benadrukt dit resultaat de inzet van LOWA voor eerlijke en verantwoorde productieomstandigheden.
"Onze positie in de hogere regionen van de ‘Good’-categorie bevestigt dat we op de juiste weg zitten," zegt Alexander Nicolai, CEO van LOWA Sportschuhe GmbH. "We zijn toegetreden tot Fair Wear om verbeterkansen te identificeren—zowel voor ons bedrijf als voor de industrie—en zullen deze stap voor stap aanpakken in de komende jaren."
De juiste kleding kiezen is essentieel voor een geslaagde dag skiën of freeriden. Gelukkig ben je daarvoor bij ORTOVOX aan het goede adres! Sinds de oprichting in 1980 staat ORTOVOX, dat een mengwoord is van ‘Ortung’ (het Duitse woord voor detectie) en ‘vox’ (stem), voor slimme bescherming en ultiem comfort in de bergen, altijd met respect voor mens en natuur. In 1988 heeft het merk bergsportkleding verrijkt met wol aan haar assortiment toegevoegd. Als wolexpert heeft ORTOVOX een slim systeem ontwikkeld, van de eerste tot de derde laag, waarbij ze natuurlijke materialen combineren met innovatieve vezels voor maximale functionaliteit, bescherming en comfort in de bergen. Het kan nog wel eens lastig zijn om te bepalen welke kleding je nou voor welke activiteit nodig hebt. Hieronder helpen we je op weg bij het beantwoorden van de vraag: ‘ga je voor een hardshell of softshell?’
De Vento Powerstrap R3 Aeroweave van het Italiaanse fizik is dé ultieme raceschoen: lichtgewicht, superademend en ontworpen voor maximale prestaties. Dankzij het innovatieve Aeroweave bovenwerk van de tweede generatie is dit de lichtste en meest ventilerende schoen in het assortiment. De sterke, netachtige structuur wordt gecombineerd met fiziks stijfste carbonzool, waardoor je geen kracht verspilt en elke trap telt.
arena, wereldwijd marktleider in zweminnovatie, introduceert een nieuwe toevoeging aan haar al indrukwekkende Powerskin collectie: de Powerskin Impulso. Dit wedstrijdpak combineert topprestaties met een toegankelijke technologie voor zwemmers van alle leeftijden en niveaus. Elk pak van arena is het resultaat van diepgaand wetenschappelijk onderzoek, uitgevoerd door een team van experts en ondersteund door een netwerk van topatleten die bijdragen aan de ontwikkeling van het eindproduct.
De Tempo Decos Carbon van fizik is dé schoen voor iedereen die het maximale uit elke kilometer wil halen. Deze schoen combineert prestaties en comfort op een stijlvolle, minimalistische manier, een instant klassieker voor rijders buiten het strenge profpeloton. Met de Decos heeft fizik hun befaamde minimalistische ontwerp naar een nieuw niveau getild. Het resultaat? Een pure fietsbeleving, perfect voor epische bergtochten, lange granfondo's en alles daartussenin.
8 januari, Pozzoleone, Italië: fizik is verheugd te bevestigen dat het de officiële zadelpartner wordt van UAE Emirates XRG en UAE Team ADQ voor seizoen 2025 en daarna. Het Italiaanse merk zal zijn volledige reeks racezadels beschikbaar stellen aan de teams, waaronder de innovatieve 3D-geprinte Adaptive modellen, met meerdere functionele comfortzones, en de baanbrekende One-to-One-serie, waarmee renners hun eigen, op maat gemaakte 3D-geprinte zadels kunnen laten maken. Tijdens een recent trainingskamp in Spanje werkte fizik met elke atleet om hun rijhouding en stijl te analyseren en hun zadelkeuze op maat af te stemmen op hun specifieke behoeften.
arena Benelux is verheugd met de aankondiging van een partnerschap met de KBZB (Koninklijke Belgische Zwembond) en aansluitend de FFBN (Federation Francophone Belge de Natation) en Zwemfed (Vlaamse ZwemFederatie). De overeenkomst - de eerste in de historie tussen arena en de Belgische federaties – gaat in per 1 januari 2025 en zal minimaal duren tot eind 2028, inclusief de Olympische Spelen van Los Angeles in 2028.
“KBZB (Koninklijke Belgische Zwembond)neemt een nieuwe richting wat betreft sponsoring van de kledij voor ALLE zwemsporttakken in onze organisatie. Wij hebben gekozen, na een grondig onderzoek, voor arena en zijn enorm trots op onze keuze.”
- Zegt Kim Van Malderen, Algemeen Directeur KBZB.
Wat betekenen de bergen voor jou? Een podium of een bron van kracht? De bergen zijn onze toevlucht, onze oase, onze bron van energie. Maar, ze zijn ook perfect om je Strava records te breken. En laten we eerlijk zijn: bergen leveren gegarandeerd likes op Instagram op. Ze zijn toeristische trekpleisters én een soort consumptiegoed geworden. Maar waar gaat het nou écht om? Kennis helpt. Hoe meer we leren over de bergen en hun kwetsbare omgeving, hoe beter we actie kunnen ondernemen. Daarom heeft ORTOVOX kennis en inspiratie voor je verzameld in haar PROTACT ACADEMY LAB.
Nadat Anton Arnsteiner in 1945 terugkwam uit de Tweede Wereldoorlog, begon hij naast het maken van meubels ook met het maken van ski’s. Het merk Blizzard was geboren. Blizzard was de eerste producent die begon met de massaproductie van ski’s met een basis van polyethyleen. Vandaag de dag is de fabriek in Mittersill het internationale hoofdkwartier voor Blizzard Sport GmbH, waar alle producten worden ontworpen en geproduceerd. De missie van Blizzard is een mooie en bijzondere: ‘We zijn een familie van skiërs, toegewijd aan het maken van de beste ski’s, die je naar plaatsen kunnen brengen die je nooit voor mogelijk had gehouden’. Een missie die ook terug te vinden is in de collectie voor winter 2024-2025. Voor deze collectie zijn namelijk twee modellen compleet vernieuwd: de Anomaly voor heren en de Black Pearl voor dames.