Nieuws
Wat speelt er bij onze merken en wat speelt er bij ons?
Bianca Op den Kamp gaat een nieuwe stap maken in haar carrière bij TCK! Na vele jaren werkzaam te zijn geweest als Purchase Manager voor vooraanstaande merken binnen ons bedrijf, waaronder LOWA, gaat ze vanaf 1 oktober de rol vervullen van SENIOR Purchase Manager.
In deze nieuwe functie zal ze niet alleen de reguliere taken en verantwoordelijkheden van een Purchase Manager blijven vervullen, maar ook extra verantwoordelijkheden op zich nemen, om zo onze inkoopprocessen nóg beter te kunnen stroomlijnen en optimaliseren en ons inkoopteam te versterken.
We hebben het volste vertrouwen in Bianca's bekwaamheid en enthousiasme om deze nieuwe functie met succes te vervullen en wensen Bianca heel veel succes!
Als blijk van waardering voor de loyaliteit en betrokkenheid bij het merk, had LOWA ons team en een groot aantal van onze gewaardeerde LOWA-retailers uitgenodigd om deze bijzondere mijlpaal samen te vieren het Duitse Jetzendorf. Het was een fantastische reis met alle juiste ingrediënten voor een onvergetelijke ervaring. Onze gasten kregen onder andere de unieke kans om een kijkje te nemen in de fabriek van LOWA en het vakmanschap achter onze hoogwaardige wandelschoenen te ontdekken.
Ook hebben ze samen een hike gemaakt door het Scheyern-landschap, waar ze de prachtige natuur hebben mogen ervaren die LOWA zo inspireert.
Last but zéker not least, werd de viering afgesloten met een spectaculair feest in de feesttent. Hier hebben ze genoten van heerlijk eten en drinken, geweldige feestmuziek en optredens.
We willen al onze deelnemers bedanken voor hun ongelofelijke enthousiasme tijdens deze bijzondere reis. Wat een geweldige ervaring was het! We blijven zelf ook nog even nagenieten van alle mooie herinneringen.
Óp naar nog eens 100 jaar van innovatie en avontuur in de wereld van outdoor- en bergsport met LOWA!
Sinds enkele weken draait TCK in Kerkrade grotendeels op zonne-energie. Het dak van de afdelingsruimtes Operations, Service en Lounge is nu volledig uitgerust met zonnepanelen. Vanwege beperkingen op het stroomnet, mogen wij helaas nog geen zonne-energie terugleveren aan het net. Zodra dat wel mogelijk wordt, zullen wij ook het dak van de afdelingen Staff en Marketing voorzien van zonnepanelen. Maar reeds nu wekken wij voldoende stroom op, om op werkdagen volledig op zonne-energie te draaien.
We zijn er trots op dat we deze stap hebben kunnen zetten en ons steentje kunnen bijdragen aan duurzaamheid en milieubewustzijn! En zodra teruglevering wel toegestaan is, willen we ook onderzoeken hoe we ons gasverbruik kunnen verminderen en mogelijk kunnen overstappen naar hybride of elektrische verwarmingssystemen voor zowel kantoorverwarming als voor de heaters in ons magazijn. Deze veranderingen zullen ons helpen om onze carbon footprint nog verder te reduceren.
Kortom, duurzaamheid blijft een topprioriteit voor TCK en we blijven actief streven naar een milieuvriendelijke bedrijfsvoering. We kijken uit naar een groenere toekomst voor ons bedrijf en onze planeet!
Bij TCK zijn we altijd op zoek naar getalenteerde mensen om ons team te versterken en we zijn verheugd om enkele recente toevoegingen aan ons team aan te kondigen! In de afgelopen periode hebben we het genoegen gehad om drie nieuwe teamleden te verwelkomen in verschillende cruciale functies binnen ons bedrijf.
In april heeft Bart Gielen zich bij ons aangesloten als Account Manager voor de cluster Outdoor, gericht op de Belgische markt. Femke Larik is in mei aan boord gekomen als onze nieuwe Purchase Manager. En op 1 juli is Guido Kauffeld gestart als Account Manager voor Zuid-Nederland, waarbij hij verantwoordelijk is voor onze bike merken.
Wij zijn trots op de diversiteit aan vaardigheden, ervaring en perspectieven die zij met zich meebrengen en we zijn ervan overtuigd dat ze onze organisatie zullen versterken.
Binnenkort verwelkomen we nog een paar getalenteerde nieuwe collega's in ons team en we zullen ze snel voorstellen!
Het komende winterseizoen is voor de enige skifabrikant in Duitsland bijzonder: Völkl viert in 2023 namelijk haar 100-jarig jubileum! De geschiedenis van het merk begint in 1923 in Straubing, waar Franz Völkl het bedrijf Vöstra, een samentrekking van de familienaam en standplaats, opricht. Deze naam zal in 1967 veranderd worden in Völkl. Vandaag de dag produceert het merk onveranderd in Straubing, waar een klein familiebedrijf is uitgegroeid tot een wereldwijd bekende skifabrikant, die naar meer dan 45 landen exporteert. Van de introductie van de ‘Renntiger’ naar verschillende olympische overwinningen, hieronder nemen we je mee door de geschiedenis van 100 jaar Völkl.
De gloednieuwe Zero G peak collectie van Tecnica verlegt de grenzen van wat een lichtgewicht tourskischoen kan doen. Het is dan ook niet voor niets dat het Italiaanse magazine 'Skialper' recent de Zero G Peak heeft verkozen tot dé skischoen van het jaar.
‘Born from Tecnica’s fit-and performance- first ethos’, is de Zero G Peak een lichtgewicht tourskischoen die maximale prestaties levert bij iedere afdaling. Dankzij het minimale gewicht en het uitstekende pascomfort biedt deze tourskischoen ook unieke voordelen bij elke beklimming.
Met trots introduceert arena de volgende generatie racepakken: ST Next. Met ST Next is arena wereldwijd het eerste merk dat een duurzaam racepak op de markt brengt, een ware revolutie. In vergelijking met de ST 2.0 is deze vernieuwde versie 20% lichter, wat resulteert in minder wateropname en minder weerstand. Lees hieronder alles over de unieke ST Next van arena.
Wanneer de natuur kinderen naar buiten trekt, zorgt de nieuwe AXOS GTX MID JUNIOR van LOWA voor wat kleur in de natte, koude maanden. Door robuust textiel en een waterdichte en ademende GORE-TEX voering is deze multifunctionele vrijetijdsschoen voor kinderen ideaal voor avonturen in alle weersomstandigheden. De AXOS GTX MID JUNIOR is gebaseerd op het model voor volwassenen, maar is op een speciale kinderleest gemaakt en voorzien van een praktisch vetersysteem met speedlacing. Hierdoor is deze vrijetijdsschoen in een handomdraai klaar voor elk avontuur én zorgt hij voor het nodige comfort.
LEKI is jouw wind in de rug op weg naar topprestaties en geweldige, onvergetelijke momenten in de natuur. Of het nu gaat om skiën, langlaufen, hiking of trailrunning, wat je ook doet, op LEKI kun je vertrouwen. In een prachtige video van het merk komen onder andere bergbeklimmer Reinhold Messner, olympisch kampioene Mikaela Shiffrin, olympisch kampioen Johannes Klaebo en Hardrock 100 kampioene Sabrina Stanley, maar ook auteur Mirna Valerio, aan het woord over wat LEKI voor hen betekent. Klik op de afbeelding hierboven en geniet van deze mooie video!
Kwaliteit, een lange levensduur en duurzaamheid zijn de hoogste prioriteiten voor deuter, dé expert op het gebied van rugzakken en slaapzakken. Maar wat gebeurt er als er iets kapot gaat aan je rugzak of slaapzak? Voor deuter is het duidelijk dat repareren beter is dan weggooien. Het merk voert al meer dan 120 jaar speciale reparaties uit. Naast het opnaaien van patches, het vervangen van ritsen en het aannaaien van banden voert de reparatieafdeling van deuter ook specifieke wensen van klanten uit. Hierdoor verlengen ze de levensduur van hun producten en krijgen rugzakken en slaapzakken een tweede leven.
Je outdoorkleding was je regelmatig en ook je bergschoenen krijgen geregeld een poetsbeurt, toch? Maar, ook je rugzak heeft van tijd tot tijd een onderhoudsbeurt nodig. Benni en Paul, de experts van Ortovox op het gebied van Repair & Care, geven je een aantal handige tips. Hieronder hebben we de tips voor je samengevat, de volledige video kun je via de link onderaan dit bericht bekijken.
Bij de was- en onderhoudsmiddelen van HEY staat de zorg voor en de functie van sportieve textielvezels centraal. Water- en winddichte, maar ook ademende materialen, vragen speciale zorg, speciale wassingen en speciale impregnatie, iets waarvoor je bij HEY aan het juiste adres bent. De producten van het merk helpen mensen de natuur te ontdekken en er optimaal van te genieten. Daarnaast wil HEY een bijdrage leveren aan de natuur, die het waard is om in te leven. Verschillende aspecten van milieuvriendelijkheid spelen een belangrijke rol binnen het bedrijf. Zo neemt HEY haar verantwoordelijkheid voor de natuur op diverse gebieden, zodat toekomstige generaties ook van de natuur kunnen genieten als een plek voor sport of recreatie.
Met trots presenteert Injinji de nieuwe Everyday Upcycled collectie met sokken die zijn gemaakt van gerecycled katoen en plastic flessen. Het productieproces van elke sok bespaart water, vermindert de uitstoot van CO2 en zet textielafval om in comfortabele, milieuvriendelijke textielvezels. Met de Everyday Upcycled heeft Injinji een sok ontworpen die comfortabel genoeg is voor dagelijks gebruik, maar die tegelijkertijd de ecologische voetafdruk minimaliseert en de hoeveelheid afval vermindert.
LOWA gaat zorgvuldig om met hulpbronnen en waar mogelijk gaat het merk zelfs verder dan de wettelijke vereisten, om zo het milieu en de gezondheid van medewerkers en klanten te beschermen. De materialen en apparaten, die qua vorm en functie geschikt zijn voor speciale, soms zeer veeleisende gebruiksomstandigheden, moeten niet alleen duurzaam en robuust zijn, maar ook vriendelijk voor het milieu en de gezondheid. Dit geldt natuurlijk niet alleen voor het eindproduct, ook de productie moet plaatsvinden onder eerlijke en milieuvriendelijke omstandigheden. Op het gebied van duurzaam ondernemen heeft LOWA verschillende maatregelen genomen, waar je hieronder alles over kunt lezen.