Naast onze deelname aan beurzen en evenementen voor de consument en vakhandel, organiseren wij zelf ook evenementen voor onze zakelijke relaties, waaronder praktijkgerichte opleidingsdagen, fabrieksbezoeken en live evenementen in relationele sfeer.
Dit opleidingsevenement is gericht op het versterken van de kennis en vaardigheden van retail medewerkers op de wintersportafdeling. Tijdens de opleidingsdagen, die plaatsvinden in onze showrooms, worden de deelnemers door ons sales team voorzien van praktische kennis aan de hand van realistische winkelsimulaties. Het voornaamste doel is om de verkoopvaardigheden te bevorderen en diepgaande inzichten te bieden met betrekking tot wintersportartikelen in het assortiment van de winkel. Deze praktische benadering wordt verder geoptimaliseerd door een online leerplatform. Als blijk van waardering voor hun succesvolle voltooiing van het programma, ontvangen de deelnemers onder andere een certificaat en een getuigschrift, die van belang kunnen zijn voor hun persoonlijke referentie.
Motiveer jouw verkoopteam!
Zorg dat jouw team erbij is! Wanneer een nieuw evenement wordt georganiseerd, sturen wij een uitnodiging.
passie
kennis
verkoopvaardigheden
praktische benadering
"Het was heel interessant en leerzaam!"
Aqua Sport, Deurne
4Daagse Nijmegen
LOWA is de trotse hoofdsponsor van het grootste, meerdaagse wandelevenement ter wereld: de 4Daagse in Nijmegen! Speciaal voor de 4Daagse heeft LOWA een exclusieve collectie wandelschoenen ontwikkeld die verkocht wordt in de 4Daagse webshop en op de verkoopstand op de Wedren. Daarnaast verzorgt LOWA ook de merchandise, waaronder de 4Daagse shirts, badges en hoedjes.
Bezoek ons op de Wedren!
Op zondag en maandag voorafgaand aan en ook tijdens de wandeldagen kun je het LOWA-team vinden met een verkoop- en informatiestand op de Wedren. Bezoek zéker ook de stands van onze andere premium outdoor merken zoals deuter (rugzakken), Maier (wandelkleding) en SIGG (drinkflessen)! We hebben leuke en vooral praktische accessoires voor elke 4Daagse wandelaar!
"Wij zijn heel trots om hoofdsponsor te mogen zijn van dit prachtige evenement!"
Dirk Schaffrath, CEO, TCK Sports Group
Sidas Academy
Elk najaar organiseert ons sales team een aantal skischoenverkoop- en bootfitting opleidingsdagen in onze showrooms in Nederland en België. Deze opleidingsdagen vallen onder de paraplu van Sidas Academy en zijn zowel bedoeld voor beginnende verkopers op de wintersportafdeling in de winkel, als voor specialisten die reeds zijn opgeleid en graag een cursus willen volgen voor gevorderden. Bijscholing is uiterst belangrijk om de consument in de winkel met behulp van de juiste analysetool de best passende skischoen met eventuele aanpasservice te kunnen bieden. Voor de opleidingsdagen voor gevorderden wordt altijd een internationale bootfitting specialist uitgenodigd.
Wil jij een unieke meerwaarde bieden als wintersport specialist?
Neem deel aan één van onze opleidingsdagen! Wanneer een nieuw evenement wordt georganiseerd, sturen wij een uitnodiging.
expertise
kennis
advies en verkoop
opleiding
"De opleiding Sidas Academy was een voltreffer. Het hoge technisch en pedagogisch gehalte van de docent was top. Ook de gemoedelijke sfeer en ontvangst die gecreëerd werden door Franky en Bart was zeer aangenaam."
Pacific-Boardshop, Mechelen
Experience Day
Een Experience Day is een unieke gelegenheid voor onze retailers om (nieuwe) producten die wij distribueren persoonlijk te ontdekken, te leren en te ervaren, en dit alles in een ontspannen en sportieve sfeer. De retailers krijgen van ons sales team meer informatie over de producten en de theorie erachter, wat helpt om dieper inzicht te krijgen in wat deze producten zo speciaal maakt. Naast theorie krijgen ze ook de kans om de producten tijdens een sportieve activiteit zelf te testen, waarbij onze medewerkers beschikbaar zijn voor uitleg en demonstraties. Een Experience Day is tevens voor onze retailers een perfecte gelegenheid om te netwerken met andere retailers en te praten met onze medewerkers. Voor ons bedrijf is dit evenement een manier om onze klanten een educatieve en leuke dag te bieden én tegelijkertijd onze waardering voor hun loyaliteit te tonen.
Ontdek, leer en ervaar tijdens een Experience Day!
Tijdens een Experience Day bieden we onze retailers de mogelijkheid om onze nieuwste producten persoonlijk te ervaren in een informele, ontspannen en dynamische ambiance. Wanneer een nieuw evenement wordt georganiseerd, sturen wij een uitnodiging.
interactie
sportiviteit
kennis
inspiratie
"Een Experience Day is een kans om onze producten persoonlijk in actie te ervaren, te begrijpen wat ze onderscheidt en hoe ze waarde toevoegen aan het winkelassortiment van onze retailers."
Angela Bakker - van Deursen, Coördinator Corporate Communicatie, PR & Events, TCK Sports Group
Bedrijfsevenementen
Bij TCK geloven we in het vieren van onze successen en het delen van speciale momenten met degenen die ons gedurende de jaren hebben gesteund! In 2022 bijvoorbeeld vierden we met trots ons 50-jarig bestaan. We hadden voor onze klanten een reeks evenementen georganiseerd, waaronder een spannend golftoernooi en een sportieve fietstocht door het prachtige Limburgse Heuvelland, waar ons bedrijf gevestigd is. En in september 2023 vierden we het 100-jarig bestaan van ons wandelschoenenmerk LOWA. Als blijk van waardering voor de loyaliteit en betrokkenheid bij het merk, had de leverancier ons team en een groot aantal van onze gewaardeerde LOWA-retailers uitgenodigd om deze bijzondere mijlpaal samen te vieren in het Duitse Jetzendorf. Het was een fantastische jubileumreis met alle juiste ingrediënten voor een onvergetelijke ervaring.
De ideale manier om persoonlijke aandacht te schenken aan onze partners!
We streven er altijd naar om waardevolle en positieve momenten te creëren. De betrokkenheid en enthousiasme van de deelnemers hebben de evenementen tot gedenkwaardige ervaringen gemaakt. We kijken ernaar uit om samen nog vele andere successen en mijlpalen te vieren!
verbinding
waardering
viering
positiviteit
"Het is waardevol om te ervaren dat begrip en respect geen loze woorden zijn bij Lowa, maar dat het uitgedragen wordt naar allen die bijdragen aan het merk!"
Bij TCK ervaren wij de onschatbare waarde van onze deelname aan consumenten evenementen met onze merken. Door consumenten direct in contact te brengen met onze producten en deskundige medewerkers, laten we ze niet alleen de producten beter begrijpen, maar stimuleren we ook een positieve houding ten opzichte van onze merken. Evenementen bieden bovendien de mogelijkheid om directe leads te genereren en zijn het enige marketingkanaal dat alle zintuigen tegelijk kan prikkelen.
Op welke evenementen zijn wij aanwezig?
Het hele jaar door zijn onze medewerkers op tal van consumenten evenementen in de Benelux aanwezig met een informatie-, verkoop- of teststand. Houd de social media pagina's van onze merken in de gaten voor meer informatie over waar en wanneer wij aanwezig zijn!
merkbekendheid
persoonlijke interactie
merkvertrouwen
kennis
"De aanwezigheid van André Greipel op onze uvex stand tijdens Velofollies gaf fietsliefhebbers de unieke kans om hun passie te delen met een van de meest gerespecteerde namen in de wielersport."
Jonathan Hermans, Marketing Director, TCK Sports Group