NL FR EN

Nieuws

Wat speelt er bij onze merken en wat speelt er bij ons?

Nieuws

Developer (16 uur per week)

Dan zijn wij op zoek naar jou! Wegens langdurig ziekteverzuim zijn wij namelijk per direct op zoek naar een Front-end Developer voor 16 uur per week.

Wat ga je doen?
Je gaat aan de slag met het analyseren, ontwikkelen en onderhouden van het front-end gedeelte van een 20-tal webshops die draaien op PrestaShop. Je focus ligt op het verbeteren van gebruikersgemak, gebruikerservaring en conversie.

Jouw input heeft directe impact op het succes van onze online kanalen. Je werkt samen met een compact en gedreven team op onze locatie in Kerkrade.

52 wandelaars, één missie: de 4Daagse lopen!

Woensdagavond 2 april stond volledig in het teken van inspiratie en verbinding. In de showroom van LOWA, gevestigd in het Sports Business Center, vond de officiële aftrap plaats van het World Team van Mo Hersi. Dit team zal deelnemen aan de aankomende 4Daagse van Nijmegen.

Het World Team bestaat uit een recordaantal van 52 gemotiveerde wandelaars die de 4Daagse willen volbrengen als vertegenwoordigers van het land waar hun roots liggen en waar zij familiebanden hebben. Stuk voor stuk zijn het avonturiers die hun grenzen willen verleggen, met LOWA letterlijk aan hun zijde.

Account Manager

Je hebt hart voor de organisatie waar je werkt én voor je klanten. Je kunt je in mensen verplaatsen zonder de realiteit uit het oog te verliezen.

Wat we daarnaast ook zoeken, is iemand die van sport houdt. Dat is logisch, want onze business is sport: outdoor, wielersport, wintersport én zwemsport. Door jou worden klanten enthousiast over onze mooie producten. Samen met hen kijk je naar een goede samenstelling van de collectie en denk je mee over uitstraling en inrichting van de winkel. Voel jij je aangesproken? Lees dan zeker verder!

Want binnen ons Sales Team hebben we een vacature voor de functie van Account Manager (fulltime), binnen de clusters Outdoor en Wintersport.

Purchase Manager

Voor onze vestiging in Kerkrade zoeken wij een enthousiaste Purchase Manager die ons team wil versterken voor 32 tot 40 uur per week. In deze functie speel je een cruciale rol in het beheren van onze inkoopprocessen en het optimaliseren van ons voorraadbeheer.

Samen met een sales- en marketingmanager vorm je een merkenteam voor de aan jou toegewezen merken. In overleg met dit merkenteam en de contactpersonen bij de leveranciers stel je als Purchase Manager jaarlijks het assortiment vast en verzorg je het inkooptraject richting de leveranciers.

Ik ga wandelen en neem mee...

Lekker naar buiten en genieten van de mooie natuur om je heen. Ondanks alle maatregelen kunnen we dit blijven doen, natuurlijk volgens de geldende richtlijnen. Wandelen is goed voor lichaam en geest, je bent lekker buiten én je hebt niet veel nodig. Wandelschoenen aan en gaan! Hoewel... een wandeling is natuurlijk niet compleet zonder onderweg lekker iets te eten en te drinken. Even een pauze nemen, uitrusten, wat kletsen of juist genieten van de stilte. SIGG heeft alles wat je hiervoor nodig hebt! De Hot & Cold flessen houden je drinken urenlang aangenaam warm of koud, met een Food Jar neem je zonder problemen je zelfgemaakte soep mee en een lunchbox biedt plaats aan je boterhammen, wraps of gezonde salade. Aan jou de taak om je eten klaar te maken en...te genieten! Meer informatie over de Hot & Cold drinkflessen, lunchboxen en Food Jars van SIGG? Lees dan snel verder!

Lees meer...

Het kijken waard: Becoming a Guide

Twee mensen, één doel: een gecertificeerde berggids worden. De deuter documentaire ‘Becoming a Guide’ volgt Bianca en Finn, twee beginnende berggidsen die de reis zijn aangegaan om mensen een relatief veilige ervaring in de natuur te geven. Steile rotswanden, dichte mist, met sneeuw bedekte landschappen en bergen zover het oog reikt. Aan het woord komen ook legendarische berggidsen uit Europa, over de uitdagingen die bij elke taak horen en hoe de taakomschrijving van berggidsen afgelopen jaren is veranderd.

De aspirant-berggidsen zie je ook terug in enkele webisodes op het deuter YouTube kanaal. Leuk om te weten: elke webisode heeft een ander thema. De eerste aflevering, gelanceerd op Internationale Vrouwendag, ging over het belang en de positie van vrouwen in deze door mannen gedomineerde sport.

Ben je benieuwd naar de reis die Bianca en Finn afleggen? Lees dan snel verder!

Lees meer...

360° Corporate Responsibility bij deuter

Sociale verantwoordelijkheid en bescherming van het milieu zitten diep verweven in de bedrijfsfilosofie van deuter. Het is onderdeel van wie het bedrijf is en van de dagelijkse werkzaamheden. Bij deuter betekent 360° dat duurzaamheid door de gehele levenscyclus van de producten voorop staat. Van het ontwerp en de materiaalkeuze, naar de productiemethodes die de productiepartners gebruiken en de levenslange reparatieservice. deuter heeft een holistische benadering wat betreft productontwikkeling en is volledig verantwoordelijk voor de gehele aanvoerketen. Samenwerken met verschillende initiatieven en vakorganisaties geeft deuter de ondersteuning die nodig is om de beoogde doelen te bereiken.

Lees meer...

'Door Injinji vergeet ik dat ik sokken draag'

'Soms ren ik meer dan 100 mijl achter elkaar. Voet voor voet, steeds opnieuw, onder alle omstandigheden. Als ik ren moet het voor mij zo natuurlijk mogelijk aanvoelen. Injinji sokken zijn ontworpen om op de natuurlijke beweging van de voeten aan te sluiten, waarbij een natuurlijke plaatsing van de tenen essentieel is om comfortabel lange afstanden te rennen. Blaren zijn mijn grootste vijand en de vochtregulering in mijn sokken is doorslaggevend. Het dragen van teensokken is voor mij een logische keuze. Mijn voeten zijn het belangrijkste gereedschap dat ik heb en ik kan me geen gedachten veroorloven die me van mijn performance afleiden en ervoor zorgen dat ik voortijdig moet stoppen. Door het dragen van Injinji vergeet ik dat ik sokken draag. En zo zou het moeten zijn', aldus ultrarunner Adam Campbell. Injinji maakte samen met Adam een prachtige video. Klik op de afbeelding hierboven en geniet...

Lees meer...

German Design Award Gold 2020 voor X-Bionic!

'Een innovatief high-performance kledingstuk dat nieuwe standaarden zet op het gebied van temperatuurregulatie en draagcomfort', aldus de jury van de German Design Award. Het is niet elke dag dat X-Bionic een mijlpaal viert zoals het winnen van de German Design Award. Deze prestigieuze award wordt elk jaar aan slechts een handvol producten uitgereikt die een baanbrekende bijdrage hebben geleverd aan het Duitse en internationale design landschap. De Effektor 4.0 Bike Bib Shorts is zo'n product, dat de jury omver heeft geblazen door het functionele design en de innovatieve technologieën.

Lees meer...

Toegewijd aan de gezondheid en performance van voeten

Op het eerste gezicht is Injinji een bedrijf in teensokken, gevestigd in Californië, dat volledig is toegewijd aan de gezondheid en de performance van voeten. Maar, dat is niet alles... Bij Injinji zijn ze vernieuwers, avonturiers en houden ze van actief bezig zijn, maar het meest belangrijke is dat ze gepassioneerd zijn om de reis door het leven zo comfortabel mogelijk te maken. Het gepatenteerde design met vijf tenen verhoogt de vrijheid en natuurlijke functie van je voeten in elke schoen. Hierdoor hoef je je niet druk te maken over je voeten en kun je optimaal genieten van je volgende avontuur. Waar je ook gaat, er is een Injinji teensok om je reis zo comfortabel mogelijk te maken!

Lees meer...

Yes, we care!

Als een producent van ski’s is het beschermen van het wereldwijde ecosysteem belangrijker dan ooit voor Völkl. Wintersporten krijgen een onevenredige impact te verduren door de groeiende last op het milieu en de natuur en zijn afhankelijk van de bescherming van het ‘witte goud’. Völkl, de laatst overgebleven skiproducent in Duitsland, ziet het beschermen van het milieu als haar verantwoordelijkheid. Daarom is duurzaamheid en het efficiënt inzetten van hulpbronnen ook zo belangrijk voor het merk. Van de ruwe materialen en productie tot het gebruik van de producten en de afvoer van afval, de inspanningen van Völkl om duurzaam te zijn beslaan de hele productcyclus. Benieuwd naar hoe Völkl duurzaam te werk gaat? Lees dan snel verder!

Lees meer...

Tasmanië: de ideale leefomgeving voor schapen

De merino wol die Ortovox gebruikt komt van zeven boerderijen in Tasmanië. Hier is de lucht schoon, is het voedsel rijk aan voedingsstoffen en is het klimaat gematigd. In dit natuurlijke paradijs leggen Tasmaanse boeren zich volledig toe op het land en de schapen. De wol wordt vaak bestempeld als de beste merino wol ter wereld.

Lees meer...

Ortovox kiest voor Swisswool

Met Swisswool biedt Ortovox een multifunctioneel en duurzaam alternatief voor isolerende kleding met dons en polyester. Swisswool komt uit het ruwe berglandschap in de Zwitserse Alpen, wat een bijna eindeloze en rijke, natuurlijke voedingsbron is voor duizenden bergschapen. Ortovox gebruikt drie verschillende gewichten van deze functionele wol: 60 g/m², 90 g/m² en 150 g/m². De wol van zwarte schapen wordt ook gebruikt in de Swisswool Black Line. Deze wol wordt in de kledingindustrie zelden gebruikt, witte wol is namelijk makkelijker te verven en schijnt niet door het buitenmateriaal als de wol als voering gebruikt wordt. Zwarte wol wordt vaak gezien als een restmateriaal, terwijl het dezelfde functionele eigenschappen als witte wol heeft. Hieronder hebben we de voordelen van Swisswool voor je op een rijtje gezet en lees je over een aantal Ortovox producten met Swisswool.

Lees meer...

Het unieke verhaal van de mensen en schapen uit Zwitserland

Al sinds 1988 heeft Ortovox het volste vertrouwen in wol en in 2011 werd hun kledingcollectie uitgebreid met functionele producten gemaakt van Swisswool. Met Swisswool biedt Ortovox een multifunctioneel en duurzaam alternatief voor isolerende kleding met dons en polyester. Swisswool komt uit het ruwe berglandschap in de Zwitserse Alpen, wat een bijna eindeloze en rijke, natuurlijke voedingsbron is voor duizenden bergschapen. Niet lang geleden verdienden kleine bedrijven in Zwitserland weinig geld aan schapenwol. Dankzij de eigenschappen kan de wol niet direct worden geweven. Maar, dankzij de uitstekende isolerende eigenschappen en het comfortabele microklimaat is dit type wol het perfecte natuurlijke, hoogwaardige isolatiemateriaal. Met dit in het achterhoofd is Swisswool ontstaan, dat door Ortovox is haar isolerende kleding gebruikt wordt. Lees verder voor het verhaal van de mensen en schapen uit de Zwitserse Alpen.

Lees meer...