Wat speelt er bij onze merken en wat speelt er bij ons?
In dit interview vertellen we het verhaal van Ramon Nellissen, die op zijn 21ste begon in het magazijn bij TCK en nu Director Operations is. Al ruim 25 jaar maakt hij deel uit van ons team. Hij kijkt terug op mooie momenten, uitdagingen en vooral veel teamwork. Ramon deelt zijn ervaringen, hoe hij kansen heeft gepakt en waarom het zo belangrijk is om mensen op de juiste plek te hebben. Lees verder en ontdek hoe TCK is gegroeid en welke rol Ramon daarin heeft gespeeld!
Zeg Ramon, als je terugkijkt op de afgelopen 25 jaar, wat is dan de eerste gedachte die in je opkomt?
‘Never a dull moment.’ Met TCK hebben we een enorme groei doorgemaakt: in merken, panden en het aantal collega’s. We zijn bovendien verhuisd naar een groter pand. Ook persoonlijk heb ik veel ontwikkeling doorgemaakt, met verschillende functies: van magazijnmedewerker naar medewerker verkoop binnendienst, vervolgens hoofd verkoop binnendienst, inkoper en manager operations. Nu ben ik Director Operations en stuur ik vier afdelingen aan. En het mooiste is: we zijn nog lang niet klaar!
En wil je werken voor een van de sportiefste bedrijven van regio Parkstad? Kom dan ons team versterken!
Ter uitbreiding van ons magazijnteam, gevestigd in Kerkrade, zijn wij namelijk per direct op zoek naar een allround magazijnmedewerker (40 uur per week)!
Als magazijnmedewerker ben jij samen met je collega's verantwoordelijk voor een juiste verwerking en opslag van binnengekomen goederen en een snelle en correcte verzending van de orders.
Voor de vijfde keer gaat een TCK-team de uitdaging aan tijdens de Hoh-Saas 12-uurs Challenge! Dit jaar vindt het event plaats op zaterdag 22 maart 2025. Onze teamleden Michel van den Adel, Ron Vervoort en Tom Mennen gaan van middernacht tot 12:00 uur vol gas op de latten!
Waarom doen ze mee? Het doel is om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor de Mentelity Games! Dit meerdaagse evenement in Saas Grund, Zwitserland, geeft mensen met een lichamelijke beperking de kans om te skiën, snowboarden of zitskiën. Het is een prachtig initiatief van Bibian Mentel en wij steunen het van harte!
Wil je ons team steunen en bijdragen aan dit goede doel? Dat kan! Klik op de link hieronder naar de TCK-teampagina en doe een donatie. Elke bijdrage is welkom en helpt ons om mensen met een lichamelijke beperking te laten genieten van wintersport!
TCK Sports Group is een toonaangevende onafhankelijke importeur en distributeur van sport- en outdoorartikelen in de Benelux. Dankzij onze voortdurende innovatie kiezen steeds meer A-merken voor TCK Sports Group als hun exclusieve distributiepartner. Ter ondersteuning van onze groei en de veranderende wet- en regelgeving hebben we een nieuwe rol gecreëerd: Business Controller / Compliance Officer (28 - 40 uur per week).
In deze gecombineerde functie werk je op het snijvlak van financial en business controlling. Je houdt je niet alleen bezig met financiële rapportages, maar je ondersteunt ook het management door middel van analyses en het interpreteren van financiële gegevens binnen een bredere bedrijfscontext. Als Compliance Officer speel je een leidende rol binnen het CSRD-projectteam en zorg je voor de ontwikkeling en uitvoering van het compliance beleid. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het opstellen van relevante rapportages op het gebied van CSRD.
Je speelt een cruciale rol in het verbeteren van bedrijfsprocessen en draagt actief bij aan de verdere professionalisering van onze organisatie.
Al sinds 1988 heeft Ortovox het volste vertrouwen in wol en in 2011 werd hun kledingcollectie uitgebreid met functionele producten gemaakt van Swisswool. Met Swisswool biedt Ortovox een multifunctioneel en duurzaam alternatief voor isolerende kleding met dons en polyester. Swisswool komt uit het ruwe berglandschap in de Zwitserse Alpen, wat een bijna eindeloze en rijke, natuurlijke voedingsbron is voor duizenden bergschapen. Niet lang geleden verdienden kleine bedrijven in Zwitserland weinig geld aan schapenwol. Dankzij de eigenschappen kan de wol niet direct worden geweven. Maar, dankzij de uitstekende isolerende eigenschappen en het comfortabele microklimaat is dit type wol het perfecte natuurlijke, hoogwaardige isolatiemateriaal. Met dit in het achterhoofd is Swisswool ontstaan, dat door Ortovox is haar isolerende kleding gebruikt wordt. Lees verder voor het verhaal van de mensen en schapen uit de Zwitserse Alpen.
Met Swisswool biedt Ortovox een multifunctioneel en duurzaam alternatief voor isolerende kleding met dons en polyester. Swisswool komt uit het ruwe berglandschap in de Zwitserse Alpen, wat een bijna eindeloze en rijke, natuurlijke voedingsbron is voor duizenden bergschapen. Ortovox gebruikt drie verschillende gewichten van deze functionele wol: 60 g/m², 90 g/m² en 150 g/m². De wol van zwarte schapen wordt ook gebruikt in de Swisswool Black Line. Deze wol wordt in de kledingindustrie zelden gebruikt, witte wol is namelijk makkelijker te verven en schijnt niet door het buitenmateriaal als de wol als voering gebruikt wordt. Zwarte wol wordt vaak gezien als een restmateriaal, terwijl het dezelfde functionele eigenschappen als witte wol heeft. Hieronder hebben we de voordelen van Swisswool voor je op een rijtje gezet en lees je over een aantal Ortovox producten met Swisswool.
Sinds 1988 gebruikt Ortovox wol in haar kleding. En juist daarom staat het merk uit Taufkirchen bekend als 'pioneer van functionele wollen kleding' voor bergsporten. De belangrijkste competentie is de combinatie van dit natuurlijke materiaal met andere innovatieve garens en materialen in elke laag van het kledingsysteem. In 1995 introduceerde Ortovox het eerste functionele ondergoed gemaakt van merino wol, een ware revolutie op de markt. Vanaf dat moment heeft wol dat niet jeukt, dat zorgt voor maximaal comfort en vaak wassen onnodig maakt een belangrijke rol in de collectie kleding voor bergsport. Sinds die tijd gebruikt Ortovox dit natuurlijke materiaal in bijna elk kledingitem dat het merk produceert.
Lees meer...Wat is er nou beter dan een zelfgemaakte lunch tijdens je lunchpauze op kantoor? Lekkere soep of een gezonde salade, de mogelijkheden zijn eindeloos. SIGG heeft een uitgebreide collectie lunchboxen en food jars, zodat jij elke dag een lekkere lunch bij je hebt. Wedden dat je collega's jaloers op je zijn?
Het is al een tijdje duidelijk dat het klimaat op de wereld aan het veranderen is en dat deze veranderingen steeds sneller gaan. Daarom is het voor deuter ontzettend belangrijk om duurzamer en op een meer milieuvriendelijke manier te leven. Wellicht ben je al bekend met de UP collectie? Deze collectie bestaat uit rugzakken die volledig van PET flessen zijn gemaakt. Maar, ook jij kunt dingen doen om het milieu te beschermen, zodat wij en volgende generaties er nog lang van kunnen genieten. We hebben een aantal suggesties voor je op een rijtje gezet.
Overwinning. Weer staat X-Bionic aan de top van innovatie. Op de International Plus X Awards, 's werelds grootste innovatie award voor technologie, sport en lifestyle, heeft X-Bionic de prestigieuze awards voor 'Most Innovative Brand of the Year' en 'Best Brand of the Year' in ontvangst mogen nemen. En dat is niet zomaar iets: het is namelijk voor de 12e keer op rij dat het merk uitgeroepen wordt tot 'Most Innovative Brand of the Year'! Op ooghoogte met Apple, BMW, Braun en Volkswagen onderstreept dit nog maar eens de superioriteit van X-Bionic.
Wist je dat alle deuter AViANT producten zijn uitgerust met NFC-technologie? NFC staat voor ‘Near Field Communication’ en is een manier om draadloos kleine hoeveelheden informatie uit te wisselen binnen een straal van 10 centimeter. Waarschijnlijk heb je al eens te maken gehad met NFC: contactloos betalen met je pinpas gaat via NFC en ook Bluetooth werkt via deze technologie. NFC in de AViANT producten van deuter biedt veel voordelen. Verlies je je bagage tijdens het reizen? Dan kun je deze eenvoudig terugvinden via NFC. deuter heeft een duidelijke video gemaakt over de voordelen van NFC. Klik op de afbeelding boven dit bericht voor de video. Wil je meer gedetailleerde informatie over NFC? Lees dan snel verder!
Het begon allemaal met de liefde voor reizen, fietsen, buiten zijn en de wereld ontdekken. En dat is precies waar het tegenwoordig nog steeds om draait. Wanneer je een fietstocht gaat maken, voel je je licht, omdat het leven zich even tot de essentiële zaken beperkt. De pedalen ronddraaien, naar de horizon kijken, eten en slapen. Het is iets dat je hoofd vrij maakt en je de wereld laat ontdekken. In tegenstelling tot reizen met de trein, het vliegtuig of de auto heb je de ideale snelheid: langzaam genoeg om je een gevoel van afstand te geven, snel genoeg om kilometers te maken. Je stapt even uit het drukke dagelijkse leven en bent je bewuster van je omgeving. Alles wat je nodig hebt zijn een fiets en fietstassen voor de belangrijke spullen die je mee wilt nemen. Terwijl één of twee achtertassen voldoende zijn voor een korte tocht, heb je voor langere tochten meer tassen nodig. Het hangt allemaal af van hoeveel materiaal je nodig hebt en hoe voorbereid je bent om zonder te kunnen. Dit was de motivatie van Hartmut Ortlieb aan het begin van de jaren ‘80: mensen op pad sturen voor een fietstocht met de allerbeste materialen.
De Sidas Footcare Kit is een complete verzorgingsset voor je voeten ten behoeve van veel comfort en bescherming. De producten in deze kit verkleinen de kans op blaren en wrijving en gaan beschadigingen van de nagels tegen. Kortom, in de Sidas Footcare Kit vind je alles wat je nodig hebt om pijnlijke voeten tegen te gaan.
De term Natural Running kom je vaak tegen bij het hardlopen. Redenen voor hardlopers om natuurlijker te gaan hardlopen zijn meer beleving, actiever lopen of het overwinnen van blessures door een andere looptechniek te gebruiken. De schoenen die deze hardlopers gebruiken zijn lichter, directer en lager dan “gewone” hardloopschoenen. Sidas voegt hier met haar 3Feet Run Sense inlegzolen nog een extra dimensie aan toe. De combinatie van lichte schoenen en deze inlegzolen benadert zo dicht mogelijk het gevoel van natuurlijk hardlopen.