Wat speelt er bij onze merken en wat speelt er bij ons? TCK publiceert regelmatig persberichten over belangrijke ontwikkelingen, nieuwe samenwerkingen en interessante productinformatie.
Dit najaar organiseert het Sidas Benelux team opnieuw een reeks opleidingsdagen rond de verkoop van skischoenen en bootfitting in de showrooms van TCK Sports Group in Leusden (NL) en Willebroek (B). Deze opleidingen zijn bedoeld voor zowel beginnende wintersportverkopers als ervaren specialisten die hun kennis en vaardigheden willen verdiepen.
Tijdens de opleidingen ligt de nadruk op het correct analyseren van de voet en het vertalen van die analyse naar het juiste skischoenmodel, ondersteund door gepersonaliseerde oplossingen. “Elke voet is uniek,” aldus het Sidas team. “Daarom is het essentieel dat verkopers niet alleen technisch onderlegd zijn, maar ook weten hoe ze klanten professioneel adviseren en begeleiden naar de juiste keuze.”
Van een enkele voetafdruk in het zand op een strand in Hawaï tot een wereldwijde koploper in voetverzorging: het verhaal van Sidas World is er één van passie, innovatie en mensen.
Sinds 1975 staat Sidas zij aan zij met atleten, avonturiers en medische professionals over de hele wereld. Vandaag de dag loopt het merk voorop met oplossingen voor trailrunning, skiën, multisport en medische toepassingen, altijd met focus op prestaties, comfort en welzijn.
Bekijk de prachtige video van dit topmerk in de bijlage.
Wij zijn trots om dit topmerk te mogen vertegenwoordigen binnen de Benelux! Heb je vragen over (de producten van) Sidas? Neemt dan contact op met ons sales team!
Goed nieuws voor onze Belgische klanten en relaties! TCK Sports Group is nu ook bereikbaar via een Belgisch telefoonnummer. Vanaf vandaag kunnen klanten bellen naar +32 3 657 06 70 om rechtstreeks in contact te komen met onze Customer Service.
Met deze stap willen we het nog makkelijker maken voor onze Belgische klanten om met ons in gesprek te gaan. Of het nu gaat om vragen over producten, orders, voorraden, retouren of reparaties, ons team staat klaar om te helpen!
Voor meer informatie over ons: neem een kijkje op onze website tck-sports.be!
In dit interview vertellen we het verhaal van Ramon Nellissen, die op zijn 21ste begon in het magazijn bij TCK en nu Director Operations is. Al ruim 25 jaar maakt hij deel uit van ons team. Hij kijkt terug op mooie momenten, uitdagingen en vooral veel teamwork. Ramon deelt zijn ervaringen, hoe hij kansen heeft gepakt en waarom het zo belangrijk is om mensen op de juiste plek te hebben. Lees verder en ontdek hoe TCK is gegroeid en welke rol Ramon daarin heeft gespeeld!
Zeg Ramon, als je terugkijkt op de afgelopen 25 jaar, wat is dan de eerste gedachte die in je opkomt?
‘Never a dull moment.’ Met TCK hebben we een enorme groei doorgemaakt: in merken, panden en het aantal collega’s. We zijn bovendien verhuisd naar een groter pand. Ook persoonlijk heb ik veel ontwikkeling doorgemaakt, met verschillende functies: van magazijnmedewerker naar medewerker verkoop binnendienst, vervolgens hoofd verkoop binnendienst, inkoper en manager operations. Nu ben ik Director Operations en stuur ik vier afdelingen aan. En het mooiste is: we zijn nog lang niet klaar!
Met trots kondigt ORTOVOX een exclusieve samenwerking aan met de Amerikaanse professionele skibergbeklimmer en filmmaker Cody Townsend. Als nieuwe merkambassadeur zal Townsend ORTOVOX vertegenwoordigen op het gebied van innovatieve producten voor lawineveiligheid, waaronder de geavanceerde LiTRIC lawinerugzak en het Diract LVS systeem. ORTOVOX kijkt ernaar uit om met deze langdurige samenwerking de aandacht voor lawineveiligheid wereldwijd te vergroten, met name binnen de freeride gemeenschap.
De juiste kleding kiezen is essentieel voor een geslaagde dag skiën of freeriden. Gelukkig ben je daarvoor bij ORTOVOX aan het goede adres! Sinds de oprichting in 1980 staat ORTOVOX, dat een mengwoord is van ‘Ortung’ (het Duitse woord voor detectie) en ‘vox’ (stem), voor slimme bescherming en ultiem comfort in de bergen, altijd met respect voor mens en natuur. In 1988 heeft het merk bergsportkleding verrijkt met wol aan haar assortiment toegevoegd. Als wolexpert heeft ORTOVOX een slim systeem ontwikkeld, van de eerste tot de derde laag, waarbij ze natuurlijke materialen combineren met innovatieve vezels voor maximale functionaliteit, bescherming en comfort in de bergen. Het kan nog wel eens lastig zijn om te bepalen welke kleding je nou voor welke activiteit nodig hebt. Hieronder helpen we je op weg bij het beantwoorden van de vraag: ‘ga je voor een hardshell of softshell?’
Zoals elke skiër zal beamen, begint een goede dag op de piste met comfortabele skischoenen. Met dit in gedachte heeft Tecnica de gloednieuwe Mach BOA collectie ontworpen. Met deze skischoenen kun je de hele dag skiën, zonder ook maar één keer aan je schoenen te denken. Dankzij het BOA® Fit System en een geheel nieuw, anatomisch gevormd ontwerp met een hoog volume, bieden de Mach Boa skischoenen een uiterst nauwkeurige en verstelbare pasvorm met een maximaal comfort. Presteer de hele dag op je best met de Mach BOA van Tecnica!
Blizzard-Tecnica ziet een toekomst vol grenzeloze mogelijkheden voor skiërs. Door te luisteren naar, te leren van en te leven voor de gemeenschap zoeken ze voortdurend naar manieren om samen te werken met verschillende soorten skiërs. Blizzard-Tecnica is niet bang om trends te doorbreken, haar verbeelding te gebruiken en dingen te doen die nog nooit eerder zijn gedaan. Ze zijn oprecht geobsedeerd door skiën en dat drijft alles wat ze doen. Alles wat ze doen, doen ze ‘All. Out’. Lees snel verder voor alle ins en outs van deze nieuwe, pakkende slogan.
Blizzard-Tecnica ziet een toekomst vol grenzeloze mogelijkheden voor skiërs. Door te luisteren naar, te leren van en te leven voor de gemeenschap zoeken ze voortdurend naar manieren om samen te werken met verschillende soorten skiërs. Blizzard-Tecnica is niet bang om trends te doorbreken, haar verbeelding te gebruiken en dingen te doen die nog nooit eerder zijn gedaan. Ze zijn oprecht geobsedeerd door skiën en dat drijft alles wat ze doen. Alles wat ze doen, doen ze ‘All. Out’. Lees snel verder voor alle ins en outs van deze nieuwe, pakkende slogan.
De nieuwe Speedmachine 3 BOA® van Nordica voelt zich altijd en overal thuis. Met de nadruk op comfort en prestaties, is deze all mountain skischoen voorzien van een voering en schaal die het gewicht verminderen en de krachtoverdracht verbeteren. Dankzij de combinatie van het BOA® Fit System en de Tri Force technologie kun je de pasvorm van deze skischoenen uiterst nauwkeurig aanpassen, wat zorgt voor een optimale controle en een ongeëvenaarde kracht. Of je nu bochten op geprepareerde pistes maakt of door de poedersneeuw zweeft, de Speedmachine 3 BOA® van Nordica is klaar om je dromen waar te maken.
Of je nu met vrienden de hele dag op geprepareerde pistes te vinden bent of gewoon de berg verkent, met de ski’s in de gloednieuwe Belle collectie van Nordica til je je ski prestaties naar een hoger niveau. Geïnspireerd door decennia van onderzoek en ervaring, zijn deze ski’s perfect op maat gemaakt om aan de behoeften van alle vrouwelijke skiërs te voldoen. Hieronder vertellen we je alles over deze unieke collectie.
‘We nemen afscheid van PET recycling’, een boodschap die ORTOVOX onlangs online heeft gezet. Over dit statement zegt het Duitse merk het volgende: ‘Begrijp ons niet verkeerd, PET recycling is op zichzelf niet slecht, integendeel. Voor veel bedrijven is PET recycling de enige duurzaamheidsstrategie voor het maken van synthetische stoffen. Deels begrijpelijk, aangezien dit grondig is onderzocht en meestal positieve associaties heeft voor consumenten’. PET recycling brengt echter ook problemen met zich mee. Welke? Hieronder vertellen we je er meer over.
Kennis, vaardigheden en het juiste materiaal zijn onmisbaar om jezelf veilig te houden in de bergen. En wat ook niet mag ontbreken: bewustzijn van de omgeving. Als je in de bergen bent, heb je verantwoordelijkheden: voor jezelf, voor anderen en voor de natuur. Ortovox heeft al verschillende stappen gezet op het gebied van duurzaamheid en bewust bezig zijn met de natuur, maar heeft nu een nieuwe mijlpaal bereikt. De complete collectie voor komende winter is klimaatneutraal, een kleine stap op een lange weg. Het doel van Ortovox is niet om CO2 te compenseren, maar om de voetafdruk van het bedrijf aanzienlijk te verkleinen. Lees snel verder om te zien wat het merk allemaal doet voor mens en natuur.
Al sinds 1939 doet het Italiaanse Nordica dingen op haar eigen manier en volgt het merk haar eigen kompas, waar dit ook naartoe leidt. Nordica is er voor elke skiër die leeft voor een all mountain avontuur. Duurzaam ondernemen is een belangrijk thema in de hedendaagse wereld en dus ook bij Nordica. Van het besparen van energie in de fabriek in Mittersil tot tassen van gerecycled plastic, Nordica neemt verschillende maatregelen op het gebied van duurzaamheid. Wat ze allemaal doen? Je leest het hieronder.