NL FR EN

ORTOVOX en Cody Townsend bundelen krachten

Meer aandacht voor lawineveiligheid

Met trots kondigt ORTOVOX een exclusieve samenwerking aan met de Amerikaanse professionele skibergbeklimmer en filmmaker Cody Townsend. Als nieuwe merkambassadeur zal Townsend ORTOVOX vertegenwoordigen op het gebied van innovatieve producten voor lawineveiligheid, waaronder de geavanceerde LiTRIC lawinerugzak en het Diract LVS systeem. ORTOVOX kijkt ernaar uit om met deze langdurige samenwerking de aandacht voor lawineveiligheid wereldwijd te vergroten, met name binnen de freeride gemeenschap.

Cody Townsend is een bekende naam in de freeride en big-mountain wereld, onder andere door zijn baanbrekende YouTube-series The FIFTY Project en Fifty+. Zijn indrukwekkende prestaties op de ski’s gaan altijd hand in hand met een sterke focus op veiligheid. De samenwerking benadrukt de missie van ORTOVOX om bergsporters beter te beschermen met innovatieve nooduitrusting en gerichte training.

Een gedeelde visie op veiligheid
‘Al sinds 1980 is het onze drijfveer om bergsport veiliger te maken en sporters te inspireren’, zegt Christopher Junge, Head of Brand Marketing bij ORTOVOX. ‘Met Cody Townsend hebben we de perfecte partner gevonden: hij deelt onze visie en brengt deze tot leven met zijn inspirerende storytelling. Samen willen we lawineveiligheid, vooral binnen de freeride community, wereldwijd nog meer onder de aandacht brengen’.

Ook Townsend ziet in ORTOVOX een ideale partner: ‘Voor mij is functionaliteit de sleutel bij het kiezen van mijn uitrusting. ORTOVOX onderscheidt zich met een unieke, technologische en duurzame benadering van productontwikkeling. Van het meest innovatieve airbag systeem tot gebruiksvriendelijke lawineveiligheidsuitrusting, ik waardeer enorm wat ORTOVOX doet voor de veiligheid in de backcountry’.

Met deze samenwerking zetten ORTOVOX en Cody Townsend een krachtige stap richting een veiligere en meer verantwoorde toekomst in de bergsport.