NL FR EN

Nieuws

Wat speelt er bij onze merken en wat speelt er bij ons? TCK publiceert regelmatig persberichten over belangrijke ontwikkelingen, nieuwe samenwerkingen en interessante productinformatie.

Op deze pagina vind je de meest recente nieuwsberichten.

TCK Sports Group donderdagochtend 13 november gesloten

Vanwege werkzaamheden aan het elektriciteitsnet is TCK Sports Group op donderdag 13 november tussen 08.00 en 12.30 uur GESLOTEN. Om de werkzaamheden veilig uit te voeren, moet Enexis de elektriciteit tijdelijk uitschakelen. Hierdoor is TCK op geen enkele manier bereikbaar en werkt ook OrderOnline helaas niet.

TCK Sports Group steunt campagne ‘Niet dumpen, wél droppen’

TCK Sports Group, als trotse lid van de landelijke stichting voor textielinzameling, ondersteunt met enthousiasme de start van de publiekscampagne ‘Niet dumpen, wél droppen’, die op zaterdag 1 november van start is gegaan. Deze meerjarige campagne heeft als doel consumenten bewust te maken van het belang van gescheiden textielinzameling en zo bij te dragen aan een circulaire textielketen.

Kom binnen bij TCK Sports Group!

Altijd al willen weten wat er gebeurt achter de schermen bij één van de grootste sport- en outdoor distributeurs van de Benelux? Op woensdag 19 november, tijdens de Nationale Werkbezoekdag, openen bedrijven in heel Nederland hun deuren. Ook wij doen mee en zetten in Kerkrade onze deuren open voor iedereen die geïnteresseerd is in werken bij TCK Sports Group! Hieronder vertellen we je er meer over.

TCK Sports Group breidt magazijn uit

De uitbreiding van ons magazijn in Kerkrade is officieel van gestart gegaan. De komende maanden bouwen we aan 2.500 m² extra magazijnruimte, waarmee ons totale oppervlak groeit naar 15.000 m². Ook komen er twee extra laaddocks bij, zodat we onze logistieke processen nog efficiënter kunnen inrichten.

De nieuwe hal wordt naar verwachting in mei 2026 in gebruik genomen. De foto is een illustratie van de vernieuwde situatie. Deze uitbreiding past perfect binnen onze ambitie om te blijven groeien, verbeteren en klaar te zijn voor de toekomst!

Nieuwe Mach collectie van Tecnica

Het Italiaanse Tecnica bouwt de Mach collectie verder uit, ontworpen voor krachtige prestaties en de perfecte pasvorm, zodat iedere skitrip een waar avontuur wordt. Of het nu gaat om de nieuwe, high-performance Low Volume leest Mach 1 LV TD2 of de veelzijdige Mach BOA, die sportiviteit en comfort combineert, de enige vraag is nu nog: welk Mach type ben jij?

Lees meer...

Dalbello lanceert nieuwe Veloce Space

Voor komende winter presenteert Dalbello de gloednieuwe Veloce Space: een all mountain skischoen die in samenwerking met BOA® is ontwikkeld. Met een adaptieve leest, maar liefst tien verschillende uitvoeringen en een perfecte balans tussen comfort, veelzijdigheid en performance, biedt deze schoen alles wat moderne wintersporters zoeken. De Veloce Space onderscheidt zich door een uitzonderlijke pasvorm, intuïtief gebruiksgemak en een strak, minimalistisch design dat net zo goed presteert als dat het eruitziet.

Lees meer...

Christophe Dijkmans onderweg met uvex en fizik

uvex en fizik zijn trots om dit seizoen de Belgische ultra-distance fietser Christophe Dijkmans (33) te ondersteunen tijdens zijn uitdagingen op de fiets. Christophe heeft de afgelopen jaren naam gemaakt in de wereld van endurance cycling, waar lange dagen in het zadel, uitdagend terrein en mentale weerbaarheid centraal staan.

Lees meer...

Voor iedereen een passend ORTOVOX shirt

Op een natuurlijke manier koel? Het kan met de ORTOVOX shirts gemaakt van TENCEL™ en merino wol. En aan wat voor shirt je ook de voorkeur geeft, de pasvorm maakt écht het verschil. Of je nu gaat voor een reguliere, losse of sportieve pasvorm, de shirts van ORTOVOX maken niet alleen indruk met hun design, maar vooral met hun functionaliteiten.

Lees meer...

Twee dagen. Tien touwlengtes. Eén vriendschap.

Het is eind oktober. De herfstzon zakt langzaam weg achter de besneeuwde toppen van de Uri-Alpen, waar op 2.985 meter hoogte twee klimmers een iconische granieten klimroute vinden op de Salbitschijen. Ze vinden er ook rust, stilte en een onverwachte vriendschap. Maar, stil begint het zeker niet. Op hun tocht door het Voralptal krijgen Mo en Nacho gezelschap van een kudde nieuwsgierige geiten. ‘Ik weet niet of ze eten verwachtten of ons aanzagen voor soortgenoten door onze merino outfits’, grapt Mo. Een bijzondere start, maar stiekem ook passend bij dit bijzondere project: twee klimmers die elkaar nog nooit hebben ontmoet, maar samen de berg in trekken.

Lees meer...

ORTOVOX en Cody Townsend bundelen krachten

Met trots kondigt ORTOVOX een exclusieve samenwerking aan met de Amerikaanse professionele skibergbeklimmer en filmmaker Cody Townsend. Als nieuwe merkambassadeur zal Townsend ORTOVOX vertegenwoordigen op het gebied van innovatieve producten voor lawineveiligheid, waaronder de geavanceerde LiTRIC lawinerugzak en het Diract LVS systeem. ORTOVOX kijkt ernaar uit om met deze langdurige samenwerking de aandacht voor lawineveiligheid wereldwijd te vergroten, met name binnen de freeride gemeenschap.

Lees meer...

Ga je voor een hardshell of softshell?

De juiste kleding kiezen is essentieel voor een geslaagde dag skiën of freeriden. Gelukkig ben je daarvoor bij ORTOVOX aan het goede adres! Sinds de oprichting in 1980 staat ORTOVOX, dat een mengwoord is van ‘Ortung’ (het Duitse woord voor detectie) en ‘vox’ (stem), voor slimme bescherming en ultiem comfort in de bergen, altijd met respect voor mens en natuur. In 1988 heeft het merk bergsportkleding verrijkt met wol aan haar assortiment toegevoegd. Als wolexpert heeft ORTOVOX een slim systeem ontwikkeld, van de eerste tot de derde laag, waarbij ze natuurlijke materialen combineren met innovatieve vezels voor maximale functionaliteit, bescherming en comfort in de bergen. Het kan nog wel eens lastig zijn om te bepalen welke kleding je nou voor welke activiteit nodig hebt. Hieronder helpen we je op weg bij het beantwoorden van de vraag: ‘ga je voor een hardshell of softshell?’

Lees meer...

Blizzard-Tecnica lanceert nieuwe slogan ‘All. Out’

Blizzard-Tecnica ziet een toekomst vol grenzeloze mogelijkheden voor skiërs. Door te luisteren naar, te leren van en te leven voor de gemeenschap zoeken ze voortdurend naar manieren om samen te werken met verschillende soorten skiërs. Blizzard-Tecnica is niet bang om trends te doorbreken, haar verbeelding te gebruiken en dingen te doen die nog nooit eerder zijn gedaan. Ze zijn oprecht geobsedeerd door skiën en dat drijft alles wat ze doen. Alles wat ze doen, doen ze ‘All. Out’. Lees snel verder voor alle ins en outs van deze nieuwe, pakkende slogan.

Lees meer...

Blizzard-Tecnica lanceert nieuwe slogan ‘All. Out’

Blizzard-Tecnica ziet een toekomst vol grenzeloze mogelijkheden voor skiërs. Door te luisteren naar, te leren van en te leven voor de gemeenschap zoeken ze voortdurend naar manieren om samen te werken met verschillende soorten skiërs. Blizzard-Tecnica is niet bang om trends te doorbreken, haar verbeelding te gebruiken en dingen te doen die nog nooit eerder zijn gedaan. Ze zijn oprecht geobsedeerd door skiën en dat drijft alles wat ze doen. Alles wat ze doen, doen ze ‘All. Out’. Lees snel verder voor alle ins en outs van deze nieuwe, pakkende slogan.

Lees meer...

ORTOVOX neemt afscheid van PET recycling

‘We nemen afscheid van PET recycling’, een boodschap die ORTOVOX onlangs online heeft gezet. Over dit statement zegt het Duitse merk het volgende: ‘Begrijp ons niet verkeerd, PET recycling is op zichzelf niet slecht, integendeel. Voor veel bedrijven is PET recycling de enige duurzaamheidsstrategie voor het maken van synthetische stoffen. Deels begrijpelijk, aangezien dit grondig is onderzocht en meestal positieve associaties heeft voor consumenten’. PET recycling brengt echter ook problemen met zich mee. Welke? Hieronder vertellen we je er meer over.

Lees meer...