NL FR EN

Nieuws

Wat speelt er bij onze merken en wat speelt er bij ons?

Nieuws

Wij hebben het Groen Geregeld

Bij TCK hechten we veel waarde aan duurzaam ondernemen en streven we naar een groene toekomst! Zo'n 75% á 80% van ons stroomverbruik wekken wij zelf op via onze zonnepanelen. Voor de resterende energiebehoefte hebben we besloten om niet zomaar groene stroom in te kopen, maar volledig te gaan voor 100% duurzaamheid, opgewekt in Nederland.

52 wandelaars, één missie: de 4Daagse lopen!

Woensdagavond 2 april stond volledig in het teken van inspiratie en verbinding. In de showroom van LOWA, gevestigd in het Sports Business Center, vond de officiële aftrap plaats van het World Team van Mo Hersi. Dit team zal deelnemen aan de aankomende 4Daagse van Nijmegen.

Het World Team bestaat uit een recordaantal van 52 gemotiveerde wandelaars die de 4Daagse willen volbrengen als vertegenwoordigers van het land waar hun roots liggen en waar zij familiebanden hebben. Stuk voor stuk zijn het avonturiers die hun grenzen willen verleggen, met LOWA letterlijk aan hun zijde.

Jubileuminterview met: Ramon Nellissen!

In dit interview vertellen we het verhaal van Ramon Nellissen, die op zijn 21ste begon in het magazijn bij TCK en nu Director Operations is. Al ruim 25 jaar maakt hij deel uit van ons team. Hij kijkt terug op mooie momenten, uitdagingen en vooral veel teamwork. Ramon deelt zijn ervaringen, hoe hij kansen heeft gepakt en waarom het zo belangrijk is om mensen op de juiste plek te hebben. Lees verder en ontdek hoe TCK is gegroeid en welke rol Ramon daarin heeft gespeeld!

Zeg Ramon, als je terugkijkt op de afgelopen 25 jaar, wat is dan de eerste gedachte die in je opkomt?
‘Never a dull moment.’ Met TCK hebben we een enorme groei doorgemaakt: in merken, panden en het aantal collega’s. We zijn bovendien verhuisd naar een groter pand. Ook persoonlijk heb ik veel ontwikkeling doorgemaakt, met verschillende functies: van magazijnmedewerker naar medewerker verkoop binnendienst, vervolgens hoofd verkoop binnendienst, inkoper en manager operations. Nu ben ik Director Operations en stuur ik vier afdelingen aan. En het mooiste is: we zijn nog lang niet klaar!

Het unieke verhaal van de mensen en schapen uit Zwitserland

Al sinds 1988 heeft Ortovox het volste vertrouwen in wol en in 2011 werd hun kledingcollectie uitgebreid met functionele producten gemaakt van Swisswool. Met Swisswool biedt Ortovox een multifunctioneel en duurzaam alternatief voor isolerende kleding met dons en polyester. Swisswool komt uit het ruwe berglandschap in de Zwitserse Alpen, wat een bijna eindeloze en rijke, natuurlijke voedingsbron is voor duizenden bergschapen. Niet lang geleden verdienden kleine bedrijven in Zwitserland weinig geld aan schapenwol. Dankzij de eigenschappen kan de wol niet direct worden geweven. Maar, dankzij de uitstekende isolerende eigenschappen en het comfortabele microklimaat is dit type wol het perfecte natuurlijke, hoogwaardige isolatiemateriaal. Met dit in het achterhoofd is Swisswool ontstaan, dat door Ortovox is haar isolerende kleding gebruikt wordt. Lees verder voor het verhaal van de mensen en schapen uit de Zwitserse Alpen.

Lees meer...

Merino wol van de beste kwaliteit

Sinds 1988 gebruikt Ortovox wol in haar kleding. En juist daarom staat het merk uit Taufkirchen bekend als 'pioneer van functionele wollen kleding' voor bergsporten. De belangrijkste competentie is de combinatie van dit natuurlijke materiaal met andere innovatieve garens en materialen in elke laag van het kledingsysteem. In 1995 introduceerde Ortovox het eerste functionele ondergoed gemaakt van merino wol, een ware revolutie op de markt. Vanaf dat moment heeft wol dat niet jeukt, dat zorgt voor maximaal comfort en vaak wassen onnodig maakt een belangrijke rol in de collectie kleding voor bergsport. Sinds die tijd gebruikt Ortovox dit natuurlijke materiaal in bijna elk kledingitem dat het merk produceert.

Lees meer...

De 'Ortovox Wool Promise'

Sinds 1988 draait het bij de kleding van Ortovox allemaal om wol. De bescherming van mensen en dieren is de centrale focus van alle activiteiten van het merk. Daarom heeft Ortovox, na twee jaar van praten met boeren, leveranciers en producenten, in 2017 haar eigen standaard op het gebied van wol in het leven geroepen: de Ortovox Wool Promise (OWP). Gebaseerd op de Responsible Wool Standard (RWS), heeft de OWP een nog uitgebreidere benadering. De OWP standaard focust op het welbevinden van dieren, management van boerderijen en land en slacht en transport. Meer dan 60 indicatoren worden regelmatig bij boerderijen gecheckt, door een gecertificeerde en onafhankelijke partij.

Lees meer...