NL FR EN

Nieuws

Wat speelt er bij onze merken en wat speelt er bij ons? TCK publiceert regelmatig persberichten over belangrijke ontwikkelingen, nieuwe samenwerkingen en interessante productinformatie.

Op deze pagina vind je de meest recente nieuwsberichten.

Purchase Manager (32-40 uur)

Heb jij een scherp oog voor cijfers, werk je uiterst nauwkeurig en laat jij je niet snel gek maken? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wij zoeken een organisatorisch talent die zorgt voor de juiste voorraad van onze sport- en outdoormerken. Jij bent degene die op basis van data bepaalt wat, wanneer en hoeveel er ingekocht moet worden. Geen productie, geen sourcing, geen targets of tendertrajecten, maar wél een grote verantwoordelijkheid in het op peil houden van onze internationale merkvoorraden als exclusief importeur.

Wij hebben het Groen Geregeld

Bij TCK hechten we veel waarde aan duurzaam ondernemen en streven we naar een groene toekomst! Zo'n 75% á 80% van ons stroomverbruik wekken wij zelf op via onze zonnepanelen. Voor de resterende energiebehoefte hebben we besloten om niet zomaar groene stroom in te kopen, maar volledig te gaan voor 100% duurzaamheid, opgewekt in Nederland.

52 wandelaars, één missie: de 4Daagse lopen!

Woensdagavond 2 april stond volledig in het teken van inspiratie en verbinding. In de showroom van LOWA, gevestigd in het Sports Business Center, vond de officiële aftrap plaats van het World Team van Mo Hersi. Dit team zal deelnemen aan de aankomende 4Daagse van Nijmegen.

Het World Team bestaat uit een recordaantal van 52 gemotiveerde wandelaars die de 4Daagse willen volbrengen als vertegenwoordigers van het land waar hun roots liggen en waar zij familiebanden hebben. Stuk voor stuk zijn het avonturiers die hun grenzen willen verleggen, met LOWA letterlijk aan hun zijde.

Jubileuminterview met: Ramon Nellissen!

In dit interview vertellen we het verhaal van Ramon Nellissen, die op zijn 21ste begon in het magazijn bij TCK en nu Director Operations is. Al ruim 25 jaar maakt hij deel uit van ons team. Hij kijkt terug op mooie momenten, uitdagingen en vooral veel teamwork. Ramon deelt zijn ervaringen, hoe hij kansen heeft gepakt en waarom het zo belangrijk is om mensen op de juiste plek te hebben. Lees verder en ontdek hoe TCK is gegroeid en welke rol Ramon daarin heeft gespeeld!

Zeg Ramon, als je terugkijkt op de afgelopen 25 jaar, wat is dan de eerste gedachte die in je opkomt?
‘Never a dull moment.’ Met TCK hebben we een enorme groei doorgemaakt: in merken, panden en het aantal collega’s. We zijn bovendien verhuisd naar een groter pand. Ook persoonlijk heb ik veel ontwikkeling doorgemaakt, met verschillende functies: van magazijnmedewerker naar medewerker verkoop binnendienst, vervolgens hoofd verkoop binnendienst, inkoper en manager operations. Nu ben ik Director Operations en stuur ik vier afdelingen aan. En het mooiste is: we zijn nog lang niet klaar!

Omdat elk succes een verhaal heeft

Het Duitse merk Gonso staat bekend als dé fietsbroekenexpert, maar hoe zijn ze eigenlijk aan deze titel gekomen? We nemen je mee in de geschiedenis van Gonso. In 1926 vond Johannes Gonser een naaibedrijf in Onstmettingen in de Schwabische Alb, dat hij geleidelijk uitbreidde tot een textielfabriek. Toen zijn ambitieuze kleinzoon Hans Gonser het bedrijf overnam, veranderde hij al snel de bedrijfsnaam in Gonso: een combinatie van de familienaam en de locatie waar het bedrijf zich toen bevond. In de jaren ‘60 waagde Hans Gonser zich aan nieuwe bedrijfstakken en experimenteerde hij met sportkleding. Vanaf de jaren ’80 legde hij de focus op fietskleding en bracht een revolutie op deze markt teweeg. Hoe het verhaal van Gonso verder ging, lees je hieronder.

Lees meer...

Met de fiets op avontuur

Bikepacking is een groot avontuur, een uitdaging, een droom die werkelijkheid wordt: met je fiets, een paar tassen en minimale bagage op pad om onbekende wegen te ontdekken. Het is niet belangrijk of je één nacht, drie dagen of een maand op pad gaat, of je door de bergen gaat, naar een meer of zee of door mooie bossen, of je de omgeving in de buurt ontdekt of naar de andere kant van de wereld gaat. Bikepacking betekent vooral één ding: vrijheid op de fiets en avontuur in de open lucht. Ortlieb heeft alles wat je nodig hebt om jouw bikepacking avontuur onvergetelijk te maken!

Lees meer...

Je leven lang genieten van je ORTLIEB product?

ORTLIEB producten hebben de reputatie onverwoestbaar te zijn. Mocht er onverhoopt toch iets mis zijn met jouw product, dan is de ORTLIEB winkelier te allen tijde het eerste aanspreekpunt voor alle klachten en servicegevallen. De winkelier kan met zijn vakkennis het beste beoordelen wat de oorzaak van de klacht is en wat de eventuele vervolgstappen zijn. Wij beloven dat onze producten 100% waterproof zijn en geven maar liefst vijf jaar garantie op materialen en fabricage. Daarnaast garanderen we dat reserveonderdelen ten minste 10 jaar na de release van een product beschikbaar blijven. Om je een zo goed en passend mogelijke oplossing te bieden, vanuit de winkelier en vanuit ORTLIEB, werken wij volgens een bepaalde procedure. Hieronder vind je meer informatie over onze werkwijze.

Lees meer...

I am legend

Het begon allemaal met de liefde voor reizen, fietsen, buiten zijn en de wereld ontdekken. En dat is precies waar het tegenwoordig nog steeds om draait. Wanneer je een fietstocht gaat maken, voel je je licht, omdat het leven zich even tot de essentiële zaken beperkt. De pedalen ronddraaien, naar de horizon kijken, eten en slapen. Het is iets dat je hoofd vrij maakt en je de wereld laat ontdekken. In tegenstelling tot reizen met de trein, het vliegtuig of de auto heb je de ideale snelheid: langzaam genoeg om je een gevoel van afstand te geven, snel genoeg om kilometers te maken. Je stapt even uit het drukke dagelijkse leven en bent je bewuster van je omgeving. Alles wat je nodig hebt zijn een fiets en fietstassen voor de belangrijke spullen die je mee wilt nemen. Terwijl één of twee achtertassen voldoende zijn voor een korte tocht, heb je voor langere tochten meer tassen nodig. Het hangt allemaal af van hoeveel materiaal je nodig hebt en hoe voorbereid je bent om zonder te kunnen. Dit was de motivatie van Hartmut Ortlieb aan het begin van de jaren ‘80: mensen op pad sturen voor een fietstocht met de allerbeste materialen.

Lees meer...