Wat speelt er bij onze merken en wat speelt er bij ons? TCK publiceert regelmatig persberichten over belangrijke ontwikkelingen, nieuwe samenwerkingen en interessante productinformatie.
2025 is een bijzonder jaar: maar liefst 18 collega’s vieren hun 10-, 15-, 20- of zelfs 25-jarig jubileum bij TCK. Een indrukwekkend aantal waar we enorm dankbaar en trots op zijn!
En dat laten we natuurlijk niet zomaar voorbijgaan! Om dit te vieren zijn de jubilarissen samen met hun partners uitgenodigd voor een speciaal diner: een avond vol gezelligheid en culinaire verwennerij. Omdat het er zóveel zijn, nemen Dirk Schaffrath en zijn vrouw Sylvia het voortouw en gaan ze in meerdere groepen op pad!
De jubilarissendiners van 2025 zijn inmiddels een feit: van fine dining bij Zarzo in Eindhoven en De Leuf in Ubachsberg, tot sfeervolle avonden bij De Vrienden in Heerlen en Noble Gastro in Den Bosch.
Een mooi moment om stil te staan bij loyaliteit, samenwerking en de kracht van ons TCK-team. Op naar de volgende mijlpalen!
Vanaf haar start als sollicitant voor de functie van marketingmedewerker tot haar huidige rol als Coördinator Corporate Communication, PR en Events: Angela is al 25 jaar een vertrouwd gezicht binnen TCK Sports Group. In die periode zag ze het bedrijf uitgroeien tot één van de grootste sportdistributeurs in de Benelux. In dit interview blikt ze terug op hoe het voor haar allemaal begon en welke waarden haar gedurende die jaren hebben gemotiveerd. Ze vertelt over de momenten die voor haar onvergetelijk zijn en welk moment voor haar symbool staat voor deze bijzondere mijlpaal.
Dit najaar organiseert het Sidas Benelux team opnieuw een reeks opleidingsdagen rond de verkoop van skischoenen en bootfitting in de showrooms van TCK Sports Group in Leusden (NL) en Willebroek (B). Deze opleidingen zijn bedoeld voor zowel beginnende wintersportverkopers als ervaren specialisten die hun kennis en vaardigheden willen verdiepen.
Tijdens de opleidingen ligt de nadruk op het correct analyseren van de voet en het vertalen van die analyse naar het juiste skischoenmodel, ondersteund door gepersonaliseerde oplossingen. “Elke voet is uniek,” aldus het Sidas team. “Daarom is het essentieel dat verkopers niet alleen technisch onderlegd zijn, maar ook weten hoe ze klanten professioneel adviseren en begeleiden naar de juiste keuze.”
Van een enkele voetafdruk in het zand op een strand in Hawaï tot een wereldwijde koploper in voetverzorging: het verhaal van Sidas World is er één van passie, innovatie en mensen.
Sinds 1975 staat Sidas zij aan zij met atleten, avonturiers en medische professionals over de hele wereld. Vandaag de dag loopt het merk voorop met oplossingen voor trailrunning, skiën, multisport en medische toepassingen, altijd met focus op prestaties, comfort en welzijn.
Bekijk de prachtige video van dit topmerk in de bijlage.
Wij zijn trots om dit topmerk te mogen vertegenwoordigen binnen de Benelux! Heb je vragen over (de producten van) Sidas? Neemt dan contact op met ons sales team!
Camerarugzakken zijn niets nieuws, maar camerarugzakken die zijn ontworpen voor de uitdagingen van alpinisme, zoals bergbeklimmen, skiën, snowboarden of fietsen, zijn minder gebruikelijk. Het is niet eenvoudig om de vereisten voor het veilig vervoeren van cameraspullen te combineren met die van een hoogwaardige outdoor rugzak. Daarom heeft het ontwerpteam van deuter de kans aangegrepen om opnieuw na te denken over wat een outdoor camerarugzak zou moeten zijn. Met haar uitgebreide ervaring in het ontwerpen van alpine rugzakken en de samenwerking met professionele outdoorfotografen en filmmakers, heeft deuter een zeer veelzijdige, voor de bergen geschikte camerarugzak ontwikkeld. De Jaypack Pro 34+14, met zijn vele functionele eigenschappen, slimme indeling en comfortabele draagmogelijkheden, maakt het een genot om te werken in de meest uitdagende terreinen en weersomstandigheden, of het nu gaat om klimmen, wandelen, bergbeklimmen, fietsen of snowboarden.
Innovatie meets innovatie, zo kunnen we de nieuwe samenwerking van deuter het beste omschrijven. Voor het nieuwe seizoen slaat dé rugzakkenexpert namelijk de handen ineen met HydraPak, expert op het gebied van hydratatiesystemen. Vanaf voorjaar 2025 zal deuter exclusief voor het merk ontworpen hydratatie oplossingen in haar collectie hebben. Deze producten zijn speciaal afgestemd op de tassen en rugzakken van deuter, maar kunnen ook los verkocht worden.
Weg van de gebaande paden van het dagelijks leven, offline gaan en geen verplichtingen hebben. Dat is de aantrekkingskracht voor velen om te beginnen aan een meerdaagse backpacking tocht of een wekenlange thru-hike. In harmonie met de natuur zijn, de wildernis ervaren, ontspannen en weer in contact komen met jezelf, of het nu in de Alpen of de Andes is. Maar, om te genieten van avonturen zoals deze, ver van de drukte van de beschaving, heb je de juiste uitrusting nodig. De deuter Aircontact Pro is de nieuwste high-end rugzak voor de meest uitdagende backpacking reizen. Met zijn stevige constructie, vele verstelmogelijkheden, duidelijke organisatie en comfortabele Aircontact rugsysteem, is de Aircontact Pro de ideale rugzak voor avontuurlijke buitenliefhebbers die alle uithoeken van de wereld willen verkennen.
LOWA heeft succesvol de eerste Brand Performance Check van de Fair Wear Foundation doorstaan. Met een score van 61 uit 100 punten behaalde LOWA de op één na hoogste categorie: "Good". Als eerste gespecialiseerde schoenfabrikant met voornamelijk Europese productie benadrukt dit resultaat de inzet van LOWA voor eerlijke en verantwoorde productieomstandigheden.
"Onze positie in de hogere regionen van de ‘Good’-categorie bevestigt dat we op de juiste weg zitten," zegt Alexander Nicolai, CEO van LOWA Sportschuhe GmbH. "We zijn toegetreden tot Fair Wear om verbeterkansen te identificeren—zowel voor ons bedrijf als voor de industrie—en zullen deze stap voor stap aanpakken in de komende jaren."
LOWA leeft van en met de natuur en de natuur is dé plek voor onvergetelijke outdoor avonturen. Als traditioneel bedrijf dat al meer dan 100 jaar voornamelijk in Europa schoenen produceert, is het voor LOWA een fundamentele zorg om bij te dragen aan het behoud van de natuur. Daarom heeft het merk haar maatschappelijke verantwoordelijkheid tot een centraal onderdeel van al haar activiteiten gemaakt. LOWA is ambitieus en volhardend in de verschillende taken op het gebied van duurzaamheid. In het eerste duurzaamheidsrapport heeft LOWA haar plannen, inspanningen en doelstellingen uitgebreid beschreven. Hieronder vertellen we je er alles over.
Natuurlijk tot in de laatste vezel: lavalan® sport bestaat voor 85% uit scheerwol, afkomstig uit Europa. Het materiaal is een zeer functionele wolvulling die volledig is gemaakt van hernieuwbare grondstoffen, Europese scheerwol en een op maïs gebasserde synthetische vezel genaamd polyactide (PLA). De duurzame maïsvezels versterken de robuuste en ademende eigenschappen van de wol en maken het tot een functionele alleskunner. En dat voel je bij elke outdoorervaring. Diverse producten van Maier Sports zijn voorzien van lavalan® sport. Lees snel verder voor meer informatie over dit duurzame en unieke materiaal.
LOWA staat voor de hoogste kwaliteit, een perfecte pasvorm en innovatie op alle gebieden. Daarom is het voor het merk ook zo belangrijk om materialen te blijven gebruiken die verantwoord handelen en de hoogste prestaties combineren. LOWA heeft de ambitie om vanaf 2025 volledig PFC vrij te zijn en zet nu al de eerste stappen richting dit doel. Hoe? Met een nieuw, PFC vrij ePE membraan. Hieronder vertellen we je er alles over.
Vandaag handelen, morgen beschermen: dankzij de LOOP kan Maier Sports in de toekomst kleding recyclen, zodat ze er weer hoogwaardige stoffen uit kunnen halen. Deze stoffen krijgen op hun beurt een nieuw leven in toekomstige Maier Sports kleding. Hieronder vertellen we je alles over dit unieke recyclingproces.
PFAS, deze afkorting kent inmiddels bijna iedereen. Het verwijst naar nuttige, maar helaas ook schadelijke stoffen voor zowel de gezondheid als het milieu: per- en polyfluoralkylstoffen. Ze worden onder andere gebruikt om outdoorkleding en -uitrusting, zoals rugzakken, te voorzien van een onzichtbare water- en vuilafstotende laag. Het wijdverspreide label ‘PFAS vrij’ betekent dus dat er geen gebruik wordt gemaakt van deze stoffen. De rugzakken van deuter zijn al sinds 2019 vrij van PFAS. Onlangs heeft deuter de term ‘PFC vrij’ veranderd in ‘PFAS vrij’. De twee termen kunnen over het algemeen als synoniem worden beschouwd voor de grote groep industriële chemische impregneerstoffen. Wat PFAS precies zijn en waarom deuter zich zo sterk inzet om deze chemicaliën niet te gebruiken, lees je hieronder.
LOWA gaat zorgvuldig om met hulpbronnen en waar mogelijk gaat het merk zelfs verder dan de wettelijke vereisten, om zo het milieu en de gezondheid van medewerkers en klanten te beschermen. De materialen en apparaten, die qua vorm en functie geschikt zijn voor speciale, soms zeer veeleisende gebruiksomstandigheden, moeten niet alleen duurzaam en robuust zijn, maar ook vriendelijk voor het milieu en de gezondheid. Dit geldt natuurlijk niet alleen voor het eindproduct, ook de productie moet plaatsvinden onder eerlijke en milieuvriendelijke omstandigheden. Op het gebied van duurzaam ondernemen heeft LOWA verschillende maatregelen genomen, waar je hieronder alles over kunt lezen.