Wat speelt er bij onze merken en wat speelt er bij ons? TCK publiceert regelmatig persberichten over belangrijke ontwikkelingen, nieuwe samenwerkingen en interessante productinformatie.
De uitbreiding van ons magazijn in Kerkrade is officieel van gestart gegaan. De komende maanden bouwen we aan 2.500 m² extra magazijnruimte, waarmee ons totale oppervlak groeit naar 15.000 m². Ook komen er twee extra laaddocks bij, zodat we onze logistieke processen nog efficiënter kunnen inrichten.
De nieuwe hal wordt naar verwachting in mei 2026 in gebruik genomen. De foto is een illustratie van de vernieuwde situatie. Deze uitbreiding past perfect binnen onze ambitie om te blijven groeien, verbeteren en klaar te zijn voor de toekomst!
Op 4 en 5 november staan LEKI en Sidas op de allereerste editie van de Running Expo Amsterdam in de RAI. Deze internationale vakbeurs brengt de trailrunning branche samen: van merken en retailers tot distributeurs, trainers, atleten, influencers en media. De Running Expo is dé plek waar innovatie, inspiratie en netwerk samenkomen en is een must-visit voor iedereen die actief is in de (trail)runningwereld.
Van 1 tot en met 4 november 2025 is het weer zover: de Winteropening in Sölden. Dé traditionele kick-off van het wintersportseizoen en één van de grootste ski- en snowboardtestevents van Europa!
Ons sales team is uiteraard ook dit jaar van de partij met een breed assortiment aan testski’s en skischoenen van onze top wintersportmerken: Völkl, Blizzard, Nordica, Tecnica, Dalbello en skistokken van LEKI.
Kom langs bij onze stand op de Tiefenbachgletsjer en test zelf het nieuwste materiaal voor komend seizoen!
Als full-service distributeur van zo’n 25 premium merken zijn wij toonaangevend in de sport- en outdoorbranche. Met een jong en enthousiast marketingteam werken we dagelijks aan innovatieve projecten, sportevenementen en campagnes die mensen in beweging brengen. Bij ons heerst een informele werksfeer waarin hard werken en plezier hand in hand gaan.
Ons team blijft groeien en professionaliseren. Daarom zoeken wij ter versterking een Coördinator Grafische Vormgeving die met frisse ideeën en sterke visuele skills onze merken nóg beter laat stralen.
Laat je inspireren door de slang, wendbaar, krachtig en onmiskenbaar in haar bewegingen. Met gedurfde groene en roze tinten vangt deze collectie de energie van dit meesterlijke schepsel, terwijl het unieke design lef en kracht uitstraalt. Deze limited edition, die naast de Powerskin ST NEXT ook een badpak, brief, jammer en rugzak omvat, combineert topkwaliteit met een opvallende look.
Lees meer...Met trots introduceert arena ‘Planet Water. No Lanes’, een merkcampagne die cultuur, identiteit en gemeenschap rondom water centraal stelt. De campagne nodigt iedereen uit die een authentieke verbinding voelt met water, van olympische atleten tot recreatieve zwemmers, van openwater liefhebbers tot zwembadfanaten, om zich deel te voelen van een gemeenschap zonder grenzen.
Lees meer...Elke wandelaar weet het: je voeten zijn het allerbelangrijkste. Zodra er blaren, drukpunten of oververhitting optreden is het plezier snel voorbij. Precies daarom introduceert Injinji de Liner Crew Wool: een sok die slim ontworpen is om je voeten droog, fris en blaarvrij te houden, zelfs tijdens de langste tochten.
Lees meer...Injinji, wereldwijd bekend om haar innovatieve teensokken, zet een nieuwe stap in duurzame kwaliteit. Het merk gebruikt namelijk alleen nog maar RWS (Responsible Wool Standard) gecertificeerd merino wol voor haar sokken. Daarmee onderstreept Injinji niet alleen de belofte van hoogwaardige prestaties voor sporters, maar ook de verantwoordelijkheid tegenover dierenwelzijn en milieu.
Lees meer...arena is trots om bij te dragen aan een nieuw hoofdstuk in de Belgische sportgeschiedenis. Voormalig volleybalinternational Freya Aelbrecht kiest na een succesvolle carrière bij de Yellow Tigers resoluut voor het openwaterzwemmen, met als ultieme doel deelname aan de Olympische Spelen van 2028 in Los Angeles. arena ondersteunt haar als exclusieve materiaalpartner met verschillende producten, waaronder diverse badpakken en racepakken, een wetsuit, trainingtools en zwembrillen.
Lees meer...Met veel trots presenteert het Italiaanse arena haar 2024 duurzaamheidsrapport ‘The Power of Purpose’. Dit rapport weerspiegelt een uitzonderlijk jaar voor zowel de sportwereld als het bedrijf. Terwijl arena haar eerste jubileum als Double Purpose Company viert, hebben ze haar kernwaarden – vastberadenheid, toewijding en teamwork – vertaald naar concrete acties die een positieve impact hebben op mensen, gemeenschappen en de planeet. Hieronder vertellen we je alles over het rapport.
Lees meer...Wat een feestje voor arena tijdens het WK zwemmen 2025 in Singapore! De arena-atleten hebben maar liefst 55 medailles bij elkaar gezwommen. In totaal goed voor 34 medailles in de verschillende zwemdisciplines, en in het open water pakten de atleten bijna álles wat er te pakken viel: 21 van de 22 medailles.
CEO Peter Graschi vat het mooi samen: “Achter elke medaille zit een mix van talent, doorzettingsvermogen én de beste technologie. We zijn supertrots dat we hieraan kunnen bijdragen en blijven innoveren zodat de zwemmers van arena altijd het beste uit zichzelf kunnen halen.”
arena Benelux, toonaangevend merk in hoogwaardige zwemartikelen, heeft een meerjarige samenwerkingsovereenkomst gesloten met SportstarZ Aquatics, organisator van de grootste zwemkampen in Europa. Met ingang van mei 2025 is arena voor de komende vier jaar de exclusieve supplier van (zwem)kleding en -materialen tijdens alle SportstarZ zwemkampen en evenementen.
De samenwerking past binnen de gezamenlijke missie van beide partijen om jonge zwemtalenten te inspireren en te ondersteunen in hun sportieve ontwikkeling. Dankzij deze overeenkomst worden trainers en deelnemers aan de SportstarZ kampen deels uitgerust met hoogwaardige arena-producten.
"Wij zijn trots op deze samenwerking met SportstarZ," zegt Robin Wijgers, Sales Manager van arena Benelux. "Onze producten worden gedragen door 's werelds beste zwemmers, en we kijken ernaar uit om nu ook op het niveau van jeugdkampen een bijdrage te leveren aan de volgende generatie zwemtalenten."
Ook bij SportstarZ is de vreugde groot. “De kwaliteit en uitstraling van arena sluiten perfect aan bij wat wij willen uitstralen met onze zwemkampen,” aldus Mike Corporaal, mede-eigenaar van SportstarZ. “We geloven dat deze samenwerking het kampbezoek voor onze deelnemers nog waardevoller maakt,” voegt oud-olympiër en ook mede-eigenaar Kyle Stolk toe. Beide jonge ondernemers en kersverse eigenaren van SportstarZ Aquatics zijn vastberaden om meer producten toe te voegen en verder uit te breiden naar andere landen.
De samenwerking gaat officieel van start tijdens het zomerseizoen 2025, waarin honderden jonge zwemmers deelnemen aan kampen in het Pieter van den Hoogenband zwemstadion te Eindhoven. Naast levering van materialen omvat de overeenkomst ook gezamenlijke promotionele activiteiten en ondersteuning bij evenementen.
arena Benelux is verheugd met de aankondiging van een partnerschap met de KBZB (Koninklijke Belgische Zwembond) en aansluitend de FFBN (Federation Francophone Belge de Natation) en Zwemfed (Vlaamse ZwemFederatie). De overeenkomst - de eerste in de historie tussen arena en de Belgische federaties – gaat in per 1 januari 2025 en zal minimaal duren tot eind 2028, inclusief de Olympische Spelen van Los Angeles in 2028.
“KBZB (Koninklijke Belgische Zwembond)neemt een nieuwe richting wat betreft sponsoring van de kledij voor ALLE zwemsporttakken in onze organisatie. Wij hebben gekozen, na een grondig onderzoek, voor arena en zijn enorm trots op onze keuze.”
- Zegt Kim Van Malderen, Algemeen Directeur KBZB.
Je zwemkleding moet natuurlijk comfortabel zitten, maar het zou ook handig zijn als je badpak of zwembroek bestand is tegen chloor en lang meegaat. Of wat dacht je van materiaal dat UV bescherming biedt? Voor haar zwemkleding gebruikt arena verschillende materialen, die we hieronder voor je op een rijtje hebben gezet.