Wat speelt er bij onze merken en wat speelt er bij ons?
Bij TCK hechten we veel waarde aan duurzaam ondernemen en streven we naar een groene toekomst! Zo'n 75% á 80% van ons stroomverbruik wekken wij zelf op via onze zonnepanelen. Voor de resterende energiebehoefte hebben we besloten om niet zomaar groene stroom in te kopen, maar volledig te gaan voor 100% duurzaamheid, opgewekt in Nederland.
Woensdagavond 2 april stond volledig in het teken van inspiratie en verbinding. In de showroom van LOWA, gevestigd in het Sports Business Center, vond de officiële aftrap plaats van het World Team van Mo Hersi. Dit team zal deelnemen aan de aankomende 4Daagse van Nijmegen.
Het World Team bestaat uit een recordaantal van 52 gemotiveerde wandelaars die de 4Daagse willen volbrengen als vertegenwoordigers van het land waar hun roots liggen en waar zij familiebanden hebben. Stuk voor stuk zijn het avonturiers die hun grenzen willen verleggen, met LOWA letterlijk aan hun zijde.
Goed nieuws voor onze Belgische klanten en relaties! TCK Sports Group is nu ook bereikbaar via een Belgisch telefoonnummer. Vanaf vandaag kunnen klanten bellen naar +32 3 657 06 70 om rechtstreeks in contact te komen met onze Customer Service.
Met deze stap willen we het nog makkelijker maken voor onze Belgische klanten om met ons in gesprek te gaan. Of het nu gaat om vragen over producten, orders, voorraden, retouren of reparaties, ons team staat klaar om te helpen!
Voor meer informatie over ons: neem een kijkje op onze website tck-sports.be!
In dit interview vertellen we het verhaal van Ramon Nellissen, die op zijn 21ste begon in het magazijn bij TCK en nu Director Operations is. Al ruim 25 jaar maakt hij deel uit van ons team. Hij kijkt terug op mooie momenten, uitdagingen en vooral veel teamwork. Ramon deelt zijn ervaringen, hoe hij kansen heeft gepakt en waarom het zo belangrijk is om mensen op de juiste plek te hebben. Lees verder en ontdek hoe TCK is gegroeid en welke rol Ramon daarin heeft gespeeld!
Zeg Ramon, als je terugkijkt op de afgelopen 25 jaar, wat is dan de eerste gedachte die in je opkomt?
‘Never a dull moment.’ Met TCK hebben we een enorme groei doorgemaakt: in merken, panden en het aantal collega’s. We zijn bovendien verhuisd naar een groter pand. Ook persoonlijk heb ik veel ontwikkeling doorgemaakt, met verschillende functies: van magazijnmedewerker naar medewerker verkoop binnendienst, vervolgens hoofd verkoop binnendienst, inkoper en manager operations. Nu ben ik Director Operations en stuur ik vier afdelingen aan. En het mooiste is: we zijn nog lang niet klaar!
Het Italiaanse merk arena blijft ook de komende vier jaar één van de hoofdsponsors van de KNZB. Het zwemkledingmerk, sinds 2013 partner van de bond, heeft haar overeenkomst verlengd tot en met de Olympische en Paralympische Spelen van LA 2028. Als hoofdsponsor van de Nederlandse zwemsport zorgt arena ervoor dat de topsporters van alle TeamNL-zwemdisciplines met de beste uitrusting aan de start verschijnen. Dat geldt zowel voor wedstrijdzwemmen als voor waterpolo, synchroonzwemmen, schoonspringen en openwaterzwemmen. Maar, uiteraard is arena, dat in de Benelux door TCK Sports Group wordt gedistribueerd, ook voor andere zwemsporters die in wedstrijdverband of recreatief actief zijn verkrijgbaar via de webshop van de KNZB of één van de vele dealers in Nederland.
arena, wereldwijd marktleider in zweminnovatie, introduceert een nieuwe toevoeging aan haar al indrukwekkende Powerskin collectie: de Powerskin Impulso. Dit wedstrijdpak combineert topprestaties met een toegankelijke technologie voor zwemmers van alle leeftijden en niveaus. Elk pak van arena is het resultaat van diepgaand wetenschappelijk onderzoek, uitgevoerd door een team van experts en ondersteund door een netwerk van topatleten die bijdragen aan de ontwikkeling van het eindproduct.
arena Benelux is verheugd met de aankondiging van een partnerschap met de KBZB (Koninklijke Belgische Zwembond) en aansluitend de FFBN (Federation Francophone Belge de Natation) en Zwemfed (Vlaamse ZwemFederatie). De overeenkomst - de eerste in de historie tussen arena en de Belgische federaties – gaat in per 1 januari 2025 en zal minimaal duren tot eind 2028, inclusief de Olympische Spelen van Los Angeles in 2028.
“KBZB (Koninklijke Belgische Zwembond)neemt een nieuwe richting wat betreft sponsoring van de kledij voor ALLE zwemsporttakken in onze organisatie. Wij hebben gekozen, na een grondig onderzoek, voor arena en zijn enorm trots op onze keuze.”
- Zegt Kim Van Malderen, Algemeen Directeur KBZB.
Rollerblade nodigt skateliefhebbers uit om deel uit te maken van hun levendige community via social media. Volg Rollerblade Benelux op het nieuwe officiële Instagram account (@rollerbladenederland) om op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen en inspirerende verhalen uit de skategemeenschap.
Op het Instagram account deelt Rollerblade boeiende content, waaronder foto's en video's van enthousiaste skaters, tips en tricks om je vaardigheden te verbeteren, en aankondigingen van nieuwe producten. Mis geen enkel moment en volg Rollerblade Benelux op social media. Heb je zelf leuke skate content? Join the skate revolution en tag @rollerbladenederland op Instagram.
Bij de was- en onderhoudsmiddelen van HEY staat de zorg voor en de functie van sportieve textielvezels centraal. Water- en winddichte, maar ook ademende materialen, vragen speciale zorg, speciale wassingen en speciale impregnatie, iets waarvoor je bij HEY aan het juiste adres bent. De producten van het merk helpen mensen de natuur te ontdekken en er optimaal van te genieten. Daarnaast wil HEY een bijdrage leveren aan de natuur, die het waard is om in te leven. Verschillende aspecten van milieuvriendelijkheid spelen een belangrijke rol binnen het bedrijf. Zo neemt HEY haar verantwoordelijkheid voor de natuur op diverse gebieden, zodat toekomstige generaties ook van de natuur kunnen genieten als een plek voor sport of recreatie.
De dagen worden weer langzaam langer, de kou verdwijnt en de zon laat zich steeds vaker zien, het fietsseizoen kan weer beginnen! Je hebt natuurlijk je fiets en fietskleding, maar fietssokken zijn minstens zo belangrijk. De fietssokken van X-SOCKS zitten boordevol innovatieve technologieën, waardoor jij optimaal kunt presteren. Of je nou geregeld op je racefiets stapt of je regelmatig uitleeft op een mountainbike, X-SOCKS heeft voor elke gelegenheid de ideale fietssokken.
Superieure producten, zoals de Energizer van X-BIONIC, worden niet gewoon vervangen, ze worden constant verbeterd. De textiel engineers uit Zwitserland hebben, samen met professionele atleten, maanden in het onderzoekslaboratorium doorgebracht. De focus hierbij lag op de atleten, niet op de producten, en ze stelden zichzelf de vraag: ‘hoe kunnen we atleten beter ondersteunen bij hun inspanningen?’. Het antwoord: de Energizer 4.0.
Dat sport en lichaamsbeweging positieve effecten op de gezondheid hebben weten we al sinds de jaren ’50. Dit blijkt wel uit een overweldigende hoeveelheid wetenschappelijk bewijs dat goed gedocumenteerd is. In het digitale tijdperk waarin we nu leven is de toegang tot informatie een fluitje van een cent en het is dan ook geen geheim dat sport talloze voordelen heeft en een enorme impact heeft op ons dagelijks leven én onze gezondheid. In onderstaand bericht bekijken we de voordelen van wandelen op onze gezondheid eens nader.
Dat sport en lichaamsbeweging positieve effecten op de gezondheid hebben, weten we al sinds de jaren ’50. Dit blijkt wel uit een overweldigende hoeveelheid wetenschappelijk bewijs dat goed gedocumenteerd is. In het digitale tijdperk waarin we nu leven is de toegang tot informatie een fluitje van een cent en het is dan ook geen geheim dat sport talloze voordelen heeft en een enorme impact heeft op ons dagelijks leven én onze gezondheid. In onderstaand bericht bekijken we de voordelen van hardlopen op onze gezondheid eens nader.
Inline skaten is gezond voor lichaam en geest en als vervoermiddel is skaten ook nog eens goed voor het milieu. De laatste tijd brengen mensen meer tijd buiten door, om fit te worden of te ontspannen, waardoor ook het gebruik van skates een vlucht heeft genomen. Als Rollerblade moedigen we dit natuurlijk alleen maar aan! Om ook bij te dragen aan het milieu, heeft het merk stappen genomen om de verpakking duurzamer te maken.