NL FR EN

TCK Sports Group steunt campagne ‘Niet dumpen, wél droppen’

Bijdrage aan bewustwording en textielketen

TCK Sports Group, als trotse lid van de landelijke stichting voor textielinzameling, ondersteunt met enthousiasme de start van de publiekscampagne ‘Niet dumpen, wél droppen’, die op zaterdag 1 november van start is gegaan. Deze meerjarige campagne heeft als doel consumenten bewust te maken van het belang van gescheiden textielinzameling en zo bij te dragen aan een circulaire textielketen.

De uitdaging
Jaarlijks belandt meer dan de helft van het afgedankte textiel in het restafval. Daarmee gaan waardevolle materialen verloren die geschikt zijn voor hergebruik of recycling. Veel consumenten weten niet dat ook kapot of versleten textiel welkom is in de textielbak. Daarnaast wordt textiel vaak niet droog of in een goed gesloten zak ingeleverd, en vormen twijfel, gemakzucht en gebrek aan vertrouwen belangrijke drempels.

Over de campagne
De campagne ‘Niet dumpen, wél droppen’ maakt het inleveren van textiel eenvoudig, duidelijk en positief. De boodschap is helder: breng al je textiel, ook als het kapot of versleten is, in een gesloten zak naar een textielbak, (kringloop)winkel of ander inleverpunt. Zo krijgt textiel een tweede leven, als kledingstuk of als grondstof voor nieuwe producten.

Doe mee en maak impact
TCK Sports Group nodigt samen met kringloopwinkels, gemeenten, textielinzamelaars, sorteerders, recyclers en andere belanghebbenden iedereen uit om de campagne te ondersteunen.

Informatie en tools