Met trots introduceert arena ‘Planet Water. No Lanes’, een merkcampagne die cultuur, identiteit en gemeenschap rondom water centraal stelt. De campagne nodigt iedereen uit die een authentieke verbinding voelt met water, van olympische atleten tot recreatieve zwemmers, van openwater liefhebbers tot zwembadfanaten, om zich deel te voelen van een gemeenschap zonder grenzen.
Geen banen. Geen verdelingen. Geen labels. Geen barrières tussen wie je bent en hoe je water ervaart. Er zijn geen voorgeschreven regels over hoe je water beleeft. Iedereen beleeft zijn/haar reis in het water anders, gevormd door persoonlijke ritmes, locaties en emoties. Maar, de passie is hetzelfde. De verbinding is echt. De gemeenschap is één. Water is niet alleen een sport, het is een manier van leven.
‘Met 'Planet Water. No Lanes’ wilden we de ware essentie vastleggen van wat zwemmen voor mensen betekent’, zegt Kamila Pilwein, Director of Consumer and Trade Marketing bij arena. ‘Deze campagne viert de vele manieren waarop mensen contact maken met water en versterkt de rol van arena als merk dat zwemmers, atleten en waterratten wereldwijd samenbrengt. Planet Water is een plek zonder barrières, waar iedereen zich thuis kan voelen’.
Sinds de oprichting in 1973 is arena gegroeid om de volledige diversiteit van waterliefhebbers te omarmen, van meren tot zwembaden, van rivieren tot oceanen. Iedereen mag water op zijn of haar eigen manier ervaren. Er zijn geen vooraf bepaalde banen, er is geen goed of fout. Er is alleen water en zij die ervan houden.
De creatieve campagne is uitgevoerd met tal van atleten uit het arena Elite Team, evenals merkambassadeurs en fitnesszwemmers van diverse nationaliteiten:
David Popovici, olympisch kampioen 200 meter vrije slag
Nicolò Martinenghi, olympisch kampioen 100 meter schoolslag
Kyle Chalmers, olympisch kampioen 100 meter vrije slag
Thomas Ceccon, olympisch kampioen 100 meter rugslag
Jessica Long, paralympisch kampioen in meerdere disciplines
Leonie Beck, wereldkampioen 5 kilometer en 10 kilometer
Alessandro Velotto, Italiaans waterpolospeler
Barbara Hernandez, Guinness World Record houder voor 3,8 kilometer zwemmen bij 4,5 °C
De campagne is gelanceerd in sleutelmarkten, waaronder Italië, Frankrijk, Duitsland en de Verenigde Staten. Het mediaplan is volledig digitaal opgezet en omvat de verspreiding van de merkvideo, gesponsorde content in premium sport- en lifestylemedia en prominente aanwezigheid op sociale kanalen.
Als aanvulling op de campagne heeft arena een digitaal magazine gelanceerd, getiteld ‘Planet Water – Life Beyond The Lane’, bedoeld voor iedereen die van water houdt, dagelijks zwemt, ervan droomt te beginnen of water ziet als een onuitputtelijke bron van welzijn en inspiratie.
Kijk voor meer informatie en inspiratie op https://www.arenasport.com/planetwater. Communiceer je over ‘Planet Water. No Lanes’? Gebruik dan de officiële hashtags #PlanetWater #NoLanes.