NL FR EN

KNZB en arena samen verder naar LA 2028

arena ook komende vier jaar hoofdsponsor van de KNZB

Het Italiaanse merk arena blijft ook de komende vier jaar één van de hoofdsponsors van de KNZB. Het zwemkledingmerk, sinds 2013 partner van de bond, heeft haar overeenkomst verlengd tot en met de Olympische en Paralympische Spelen van LA 2028. Als hoofdsponsor van de Nederlandse zwemsport zorgt arena ervoor dat de topsporters van alle TeamNL-zwemdisciplines met de beste uitrusting aan de start verschijnen. Dat geldt zowel voor wedstrijdzwemmen als voor waterpolo, synchroonzwemmen, schoonspringen en openwaterzwemmen. Maar, uiteraard is arena, dat in de Benelux door TCK Sports Group wordt gedistribueerd, ook voor andere zwemsporters die in wedstrijdverband of recreatief actief zijn verkrijgbaar via de webshop van de KNZB of één van de vele dealers in Nederland.

Carlijn Hofland, commercieel directeur KNZB: 'We zijn ontzettend blij met de verlenging van ons partnership met arena en TCK Sports Group. In de eerste plaats natuurlijk voor onze sporters die zeer tevreden zijn over de hoogwaardige kwaliteit en het fraaie design van de wedstrijd- én droge kleding. Maar, daarnaast is het gewoon ook heel fijn samenwerken met de mensen van arena en TCK Sports Group, dus daar gaan we graag nog minstens vier jaar mee door!'

'We zijn trots dat we de relatie met de KNZB kunnen voortzetten de komende vier jaar. Als exclusief distributeur van arena in de Benelux hebben we in de afgelopen jaren een sterke band opgebouwd met een strategisch belangrijke partner. De initiatieven van de KNZB in zowel de top- als breedtesport sluiten aan bij onze kernwaarden om de zwemsport over de volle breedte te dienen en te promoten', aldus Robin Wijgers, Sales Manager TCK Sports Group.

Over arena
Het historische feit dat Mark Spitz in 1972 tijdens de Olympische Spelen zeven gouden medailles won én zeven wereldrecords op zijn naam wist te schrijven, inspireerde Horst Dassler, zoon van de oprichter van Adidas, tot het maken van plannen voor een bedrijf in zwemkleding: arena. Het merk had slechts één doel: het promoten van watersporten en de positie hiervan verstevigen. Dassler wist dat sportsponsoring dé sleutel tot succes voor het merk was. En hij had gelijk. In 1976 waren alle sporters en producten klaar voor de Olympische Spelen in Montreal en werd het harde werken beloond: het arena Elite Team won maar liefst 44 medailles!

Gewend om altijd de eerste te zijn en de drive om over bestaande grenzen heen te gaan, bezorgde het merk de zwemwereld meerdere technische doorbraken. In 1980 bijvoorbeeld introduceerde arena de 'Flyback', het eerste competitie zwempak dat op de rug voorzien was van dunne bandjes en voor maximale bewegingsvrijheid zorgde. En in 1997 ontwikkelde het R&D team van arena het X-Flat materiaal dat dunner, zachter en 25% lichter was dan elk ander materiaal dat tot dan toe werd gebruikt voor wedstrijdpakken.

In het jaar 2000 lanceerde arena de revolutionaire Powerskin-technologie, het vlaggenschip van de nieuwe generatie full-body wedstrijdpakken. Maar, de meest geavanceerde innovatie kwam in 2009 op de markt en droeg de naam X-Glide. Deze innovatie kwam zelfs in de lijst van Time Magazine met de beste uitvindingen van 2009. In 2012 introduceerde arena de Carbon technology in haar race pakken en bracht compressie daarmee naar een next-level. Vele top atleten hebben met deze technology grote successen behaald, waaronder Ranomi Kromowidjojo op de Olympische Spelen van London in 2012.

arena is een wereldleider in watersporten, met hoogwaardige, stijlvolle producten en een aanpak die erop gericht is het leven van mensen te verbeteren door een gezonde levensstijl te promoten, met name door te zwemmen, en de voordelen die het biedt voor zowel de fysieke als de mentale gezondheid. Sinds 1973 zorgt arena voor revoluties in de wereld van de watersport, onder andere door samenwerkingen met atleten van wereldklasse en de ontwikkeling van geavanceerde competitieve badkleding. Vandaag de dag leeft deze geest van samenwerking en innovatie voort door een continue evolutie van geavanceerde materialen en Italiaans design dat de prestaties, stijl en expressie verbetert van iedereen die voor arena kiest. Van de beste zwemmers in de banen tot het leven in stijl, arena is toegewijd om alle zwemmers de tools te bieden die ze nodig hebben om zichzelf uit te drukken, zelfverzekerd te zijn, te winnen en meer te bereiken. Want, in arena kan dat.