Het Duitse magazine outdoor.markt heeft de winnaars van de outdoor.markt Trophy 2024 bekendgemaakt! Na een online stemronde onder de lezers van het magazine is de Nature Clean-up campagne van LOWA en GORE-TEX verkozen tot campagne van het jaar. Een mooie onderscheiding voor een mooie, duurzame campagne. Hieronder vertellen we je alles over deze unieke campagne!
Met de Nature Clean-up campagne reiken LOWA en GORE-TEX de natuur een helpende hand. Bossen, zeeën en wandelpaden zijn de basis en het fundament voor onze outdooravonturen. Het is dus ontzettend belangrijk om deze leefgebieden schoon achter te laten en gezond te houden. Het doel van de Nature Clean-up campagne was om het bewustzijn voor de ogenschijnlijk kleine dingen te vergroten en de nadruk te leggen op het behoud van schone leefgebieden. Elke handeling, hoe klein ook, helpt bij het behouden van een gezonde wereld voor dieren en planten.
We #BAGYOU to clean up!
Met de hashtag #ibagyou hebben LOWA en GORE de natuur niet alleen figuurlijk een handje geholpen, maar hebben ze outdoorliefhebbers ook gevraagd om dit voornemen in de praktijk te brengen. Met uit gerecycled materiaal vervaardigde, herbruikbare Clean-up Bags kan afval snel en eenvoudig opgeborgen worden. Klein, opvouwbaar en met een praktische sluiting is het tasje overal op te bergen, of je nu een wandeling in het dal maakt, een alpine tocht door het hooggebergte of ontspannen door het stadspark flaneert. De Clean-up bags zijn wasbaar en kunnen onbeperkt opnieuw gebruikt worden. Voor één Clean-up Bag wordt gemiddeld 75 procent van een recyclebare plastic fles gebruikt, die zo circulair terugkeert in de kringloop en als statement voor een afvalvrije omgeving een nieuwe, nuttige toepassing vindt.
Zo’n mooie campagne heeft met recht de titel ‘Campagne van het jaar’ verdiend! Bekijk ook de video van deze campagne via de link onderaan dit bericht.