Dit jaar viert Claudie Dullens een bijzondere mijlpaal: ze is 25 jaar in dienst als administratief medewerker bij TCK! In dit interview duiken we in haar ervaringen en de veranderingen die ze heeft meegemaakt binnen onze organisatie, en ontdekken we wat haar motiveert om al een kwart eeuw lang een gewaardeerde medewerker van het TCK-team te blijven!
Zeg Claudie, wat heeft jou gemotiveerd om zo lang bij TCK te blijven?
TCK is een mooi bedrijf met mooie merken dat naar de toekomst kijkt, met de tijd meegaat, en streeft naar vooruitgang. Dit alles door iets extra’s toe te voegen: De toegevoegde waarde van TCK!
En daarnaast is TCK ook gewoon een leuk bedrijf om voor te werken, met fijne faciliteiten en TCK is goed voor het personeel. Ik heb leuke collega's en er worden regelmatig activiteiten voor de medewerkers georganiseerd, veelal sportieve. Ik doe graag mee aan de Nordic Fitness trainingen die onze collega René Spierts organiseert. En in 2022 kreeg ik de kans om een dag mee te lopen met de 4Daagse Nijmegen, zie de foto bovenaan, dat was een onvergetelijke ervaring! Daarnaast houden wij bij TCK van lekker eten. Regelmatig wordt er een culinaire lunch georganiseerd of maken we zelf lekkernijen, vooral rond de feestdagen. Rond Kerstmis nodigt Dirk ons uit voor een groot kerstdiner. De laatste keer waren er voorafgaand ook leuke activiteiten te doen en heb ik met een aantal collega's een workshop Limburgse vlaaien bakken gevolgd (zie foto ).
Ik ben blij dat ik van zo’n bedrijf deel mag uitmaken en bovenal mijn steentje mag bijdragen.
Hoe ben je begonnen bij TCK en kun je ons vertellen over jouw dagelijkse taken en verantwoordelijkheden als administratief medewerkster?
In 1999 was ik op zoek naar ander werk toen mijn zwager, die een sportwinkel heeft, vertelde dat een van zijn leveranciers iemand zocht voor de administratie. Hij vroeg of dat iets voor mij was en suggereerde dat ik maar eens met Dirk moest bellen. Ik kende Dirk al een beetje via de lokale volleybalvereniging, dus ik trok de stoute schoenen aan en belde hem. Nu werk ik alweer 25 jaar voor Dirk! Op de administratie werken we met zijn vieren: een leidinggevende en drie administratieve medewerksters. Iedereen heeft in principe een BV waar diegene verantwoordelijk voor is, maar we vangen elkaar ook op als iemand niet aanwezig is. De werkzaamheden per BV komen namelijk op hetzelfde neer. Ik houd me onder andere bezig met het boeken van de banken en inkoopfacturen, het klaarzetten van betalingen en incasso's, het nabellen van klanten en beantwoorden van hun e-mails, en het verwerken van gegevens van crediteuren en debiteuren.
Hoe ben je omgegaan met technologische veranderingen en digitalisering binnen het administratieve domein gedurende je loopbaan?
In mijn eerste periode bij TCK waren de werkzaamheden niet zo uitgebreid en veel werd handmatig gedaan. Tegenwoordig zijn de taken veel meer geautomatiseerd. Een voorbeeld hiervan is dat vroeger facturen werden geprint, gevouwen, in enveloppen gestopt, gefrankeerd en gepost moesten worden. Nu worden facturen automatisch per e-mail verstuurd en zie ik ze dus eigenlijk niet meer. Ik heb de veranderingen gewoon laten gebeuren en ben erin meegegaan. Vaak was het even wennen, en de ene verandering was iets fijner dan de andere. Maar uiteindelijk moesten we het ermee doen ;) Aangezien Dirk een echte IT-man is, kwam hij vaak met aanpassingen om dingen sneller te doen, maar als we zelf ideeën hebben mogen we die ook zeker aandragen.
Wat zijn enkele van de belangrijkste lessen die je hebt geleerd tijdens je tijd bij ons bedrijf?
Je moet samenwerken als één team. Hoewel mijn functie ongewijzigd is gebleven, is de inhoud van mijn werk wel veranderd. Dit houdt het werk interessant en uitdagend. Belangrijk is ook om mee te denken met de klant, open te staan voor veranderingen en erop te vertrouwen, ook al is het soms even wennen. Veranderingen hebben vaak tijd nodig. Dirk en TCK zijn hier goed in en dat is een van onze sterke punten.
Is de bedrijfscultuur van TCK Sports Group veranderd sinds je hier bent begonnen?
Het bedrijf is enorm gegroeid. Toen ik begon, werkten er ongeveer 15 mensen; inmiddels hebben we onze 75ste medewerker verwelkomd. Vroeger wist je bijna alles van elkaar en had je dagelijks contact, zowel met de mensen op kantoor als in het magazijn en in de buitendienst. Dat is nu anders met zoveel collega's. En door deze groei worden nu meer zaken vastgelegd in regels en procedures, wat op zich normaal is en ook nodig. Toch ervaren we nog steeds een gevoel van saamhorigheid tijdens gezamenlijke activiteiten of wanneer we weer met z'n allen gaan werken op de Wedren tijdens de 4Daagse Nijmegen.
Wat zou je nog tegen Dirk willen zeggen?
Bedankt voor de kans en het vertrouwen om voor jouw bedrijf te mogen werken. Ik heb het na 25 jaar nog steeds naar mijn zin, ik draai en groei mee en ben benieuwd naar de toekomst van TCK!