Kwaliteit, een lange levensduur en duurzaamheid zijn de hoogste prioriteiten voor deuter, dé expert op het gebied van rugzakken en slaapzakken. Maar wat gebeurt er als er iets kapot gaat aan je rugzak of slaapzak? Voor deuter is het duidelijk dat repareren beter is dan weggooien. Het merk voert al meer dan 120 jaar speciale reparaties uit. Naast het opnaaien van patches, het vervangen van ritsen en het aannaaien van banden voert de reparatieafdeling van deuter ook specifieke wensen van klanten uit. Hierdoor verlengen ze de levensduur van hun producten en krijgen rugzakken en slaapzakken een tweede leven.
Het repareren van haar producten heeft een lange traditie bij deuter, waar ze erg trots op zijn. In 2020 werden alleen al in Duitsland 2.185 producten gerepareerd en wereldwijd waren dat maar liefst 3.307 producten. Binnen de garantieperiode van twee jaar zal deuter ook gratis elk product repareren of vervangen dat materiaal- of fabricagefouten vertoont. ‘Het is slechts een van de manieren waarop we hulpbronnen kunnen besparen’, aldus Marco Hühn, deuter Head of Quality Management & CSR.
Met wat het merk ‘de deuter Promise’ noemt gaan de inspanningen van deuter op het gebied van duurzaamheid over het nemen van verantwoordelijkheid voor mens en milieu. Maar, het Duitse merk neemt niet zomaar een paar maatregelen om zichzelf ‘groener’ te laten voelen. De ‘Together for 360° Responsibility’ benadering is opgesplitst in duidelijk uitvoerbare acties en omvat alle belangrijke aspecten. Het gaat hierbij vooral om milieu- en klimaatbescherming, dierenwelzijn, sociale rechtvaardigheid en sociaal welzijn en, natuurlijk, haar klanten. Dit is dé manier van deuter om een bijdrage te leveren aan de samenleving en het milieu en om duurzaam te ondernemen.
Bekijk de video onderaan dit bericht voor meer informatie over de reparatieservice van deuter. Lezen kan natuurlijk ook. Hiervoor ga je naar de link die je ook onderaan dit bericht kunt vinden.