Stel je eens voor: het is helder weer met een strakblauwe lucht en verse poedersneeuw. Alles is perfect, behalve één ding: koude handen en voeten die maar niet warm willen worden. Het is oncomfortabel, vervelend en pijnlijk en het maakt de perfecte ervaring een stuk minder perfect. De oprichters van Therm-ic moesten erg koude voeten hebben gehad, want in de jaren ’70 besloten ze om een oplossing voor dit probleem te vinden. Na veel ontwikkelen, testen, uitproberen en opnieuw beginnen ontwikkelden ze een verwarmde binnenzool die in elke (ski)schoen gebruikt kon worden. Deze slimme oplossing was het begin van het succesverhaal van Therm-ic, het merk dat al sinds 1998 iedereen heerlijk warm houdt.
Samen met universiteiten en diverse onderzoeksafdelingen probeerde Therm-ic dichter bij het probleem van kou zelf te komen: hoe begint het? Welke effecten heeft het op prestaties, veiligheid, coördinatie en balans? Welke gezondheidsproblemen kunnen hierdoor ontstaan? En, belangrijker nog, hoe kan warmte in het lichaam worden gehouden?
Therm-ic werd dé expert op het gebied van kou en er werd steeds vaker een beroep gedaan op de kennis van het merk. Het team van Therm-ic begon met mensen over de hele wereld te praten en overtuigde merken, bedrijven en consumenten ervan dat er echt een oplossing is voor koude voeten. Onder leiding van August Stangl, die een lange geschiedenis bij Therm-ic heeft, groeide het merk en startte de export. Al snel waren de producten van Therm-ic in meer dan 30 landen wereldwijd te vinden.
Deze groei leidde tot veel mooie dingen, waaronder permanente warmte voor handen en voeten, isolatie voor het hele lichaam en verzorgingsproducten. Naast producten die werken op batterijen of via bluetooth, creëerde Therm-ic ook milieuvriendelijke, niet elektronische oplossingen. Het koud hebben behoort nu tot het verleden.
Inmiddels is Therm-ic onderdeel van de SIDAS Group en bieden ze een ruim assortiment in verwarmde binnenzolen, sokken en handschoenen.