This is arena. This is water instinct.

Of het nu een podiumplaats of een persoonlijk record is, arena begrijpt dat het voor atleten om één ding draait: winnen.


Het historische feit dat Mark Spitz in 1972 tijdens de Olympische Spelen zeven gouden medailles won én zeven wereldrecords op zijn naam wist te schrijven, inspireerde Horst Dassler tot het maken van plannen voor een bedrijf in zwemkleding. Dat bedrijf kennen we tegenwoordig onder de naam arena. Het merk had slechts één doel: het promoten van watersporten en de positie hiervan verstevigen. Dassler wist dat sportsponsoring dé sleutel tot succes voor het merk was. En hij had gelijk. In 1976 waren alle atleten en producten klaar voor de Olympische Spelen in Montreal en werd het harde werken beloond: het arena Elite Team won maar liefst 44 medailles!

Gewend om altijd de eerste te zijn en de drive om over bestaande grenzen heen te gaan, bezorgden de zwemwereld meerdere technische doorbraken. In 1980 bijvoorbeeld introduceerde arena de 'Flyback', het eerste competitie zwempak dat op de rug voorzien was van dunne bandjes en voor maximale bewegingsvrijheid zorgde. In 1997 ontwikkelde het R&D team het X-Flat materiaal dat dunner, zachter en 25% lichter was dan elk ander materiaal dat tot nu toe werd gebruikt voor wedstrijdpakken. In het jaar 2000 lanceerde arena de revolutionaire Powerskin technologie, het vlaggenschip van de nieuwe generatie full-body wedstrijdpakken. Maar de meest geavanceerde innovatie kwam in 2009 op de markt en droeg de naam X-Glide. Deze innovatie kwam zelfs in de lijst van Time Magazine met de beste uitvindingen van 2009.

Kortom, al vanaf het moment dat Dassler het bedrijf begon, focust arena zich op winnen. Door hier continu mee bezig te zijn, samen met de input van atleten, biedt arena altijd producten die de verwachtingen waarmaken of zelfs overstijgen. Voor het merk is dat winnen en zo wil arena samen met haar atleten op het podium staan.