World Team loopt Vierdaagse Nijmegen

Internationale saamhorigheid, connecties én diversiteit

Zoals je wellicht weet is Lowa met ingang van 2019 de nieuwe hoofdsponsor van de Vierdaagse Nijmegen. 'De Vierdaagse Nijmegen is het grootste wandelsportevenement ter wereld en wij zijn supertrots dat wij de komende jaren de nieuwe hoofdsponsor mogen zijn', aldus Dirk Schaffrath, eigenaar-directeur van TCK Sports Group, Benelux importeur van Lowa. Lowa levert topkwaliteit en is ook in de Benelux marktleider op het gebied van outdoor- en wandelschoenen. Maar... Lowa is meer! Het merk heeft internationale saamhorigheid en diversiteit hoog in het vaandel staan en mede daarom ondersteunt Lowa dit jaar ook het World Team, een initiatief van Mo Hersi. Lees snel verder voor meer informatie over dit bijzondere team!

Het World Team is opgericht door Mo Hersi, presentator, komiek en ambassadeur van Vluchtelingenwerk NL. Het team is drie jaar geleden tot stand gekomen, toen Mo 800 kilometer door Nederland heeft gelopen om de mensen en de cultuur beter te leren kennen. Destijds kreeg dit initiatief veel media aandacht, waarna Mo in contact kwam met Bram Brinkman (PR en Sponsoring Vierdaagse).

In 2016 liep Mo voor de eerste keer mee met de Vierdaagse en hij constateerde toen dat er weinig 'kleur' meeliep. Om meer diversiteit in de Vierdaagse Nijmegen te brengen, richtte Mo het World Team op. Mede dankzij de deelname van het World Team had de 102e editie van de Vierdaagse een recordaantal nationaliteiten. Tijdens deze editie liepen maar liefst 84 nationaliteiten mee!

Dit jaar is het de derde keer dat het World Team meeloopt, wederom met 25 deelnemers. Deze deelnemers hebben in totaal 13 verschillende nationaliteiten, waaronder Surinaams, Indiaas, Zuid-Soedanees, Amerikaans, Nederlands, Marrokaans en Oegandees.

Op 13 maart was de Kick-Off van het World Team! 'Ik ben trots, want dit jaar lopen weer veel nationaliteiten mee. Het is nu al een feestje. Naast veel nationaliteiten verzamelen, is dit jaar ons thema verbinding en zoveel mogelijk liefde te delen', aldus Mo Hersi. De thema's verbinding en liefde delen is iets waar Lowa achter staat. Tijdens deze Kick-Off werd het World Team eindelijk gepresenteerd aan de aanwezige media. Onder de aanwezigen waren enkele media partners, de Rabobank, Vluchtelingenwerk NL en vertegenwoordigers van Lowa.

Foto credit: Fred Rotgans, Bram Brinkman